Väderprognos för 5 dagar

tisdag 7 juni 2011

Vardag igen!

 

0215

 

Jag har sovit gott trots värmen. Nätfönstret gör stor skillnad i sovrummet. Underbart svalt var det under natten!

 

När jag var uppe ett varv vid ½6 tittade jag på termometern och den visade 20,9 grader redan. Just nu är det 24,4 ute i skuggan. Det spås uppåt 30 grader framåt eftermiddan. Det är alldeles för varmt för att jag ska trivas, men nu är det vädrat och dörren mot verandan stängd. Allt för att svalkan  jag har inne nu ska bevaras.

 

Jag har två utslagne hjältinnor som sover gott i min säng. De orkar inte så mycket i värmen, de heller Ler Fast det ryktas om att de var på födelsedagsparty hos Katten Gustav med massor med andra bloggande katter natten lång.

Kjelle Bus har skrivit den första rapporten från festen. Tydligen hade de jätteroligt!

Det ska bli spännande att läsa resten av rapporterna från de andra bloggande katterna som var med på festen Nyah-Nyah.

 

Vi har inga planer för dagen. Vi tar den som det kommer. Lite beroende hur varmt det blir.

 

haveaniceday /Julia

3 kommentarer:

  1. God Morgon eller njam vet inte om den är så god precis ;-)
    Här är det knappt +20 grader just nu och det verkar kunna bli både mer regn och åskar.
    Jam väntar oxå med spänning på fler rapporter om festen !
    Trevlig tisdag på er :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också helt slö när det är så varmt, orkar inget kanppt gå ut och pinka ens.
    Skönt att fått luftat ut värmen, hoppas det håller sig svalt inne nu då!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Man behöver inte göra så mycket när det är så här varm. Dricka lite extra och ta det lugnt. Oj, vilken fest det var igår! Vi är rätt slitna men det var superkul! Nosbuff

    SvaraRadera