Väderprognos för 5 dagar

fredag 8 juli 2011

God fredagsmorgon på er!

 

0107

 

Strålande solsken och temperaturen är uppe i 25,9 grader redan. Det blir en varm dag idag också. Det blåser så där lagom, mycket. Vissa spår regn och kanske ett besök av Blixt Åskar Blixt och han är mer än välkommen, för att rensa luften!!!

Jag/vi har sovit gott och jag vaknade utvilad och vad som är viktigare, jag har bara lite ont! hur som helst, det var värt att ha några extra roliga dagar den gångna veckan, även om det kom surt efter. Jag vet ju att det tar på mig och jag orkar inte lika mycket som förr och vi får planera lite bättre. Bara en utsvävning i veckan trots semester.

 

Vi planerar redan nästa veckas utflykt Ängel… Vart vi ska är inte riktigt bestämt, men kul ska det bli!!!

Idag kom maken med en massa smultron och årets första 5 hallon… Det finns massor med kart på hallonbuskarna! Jag älskar hallon… att bara sitta och äta dem som do är, utan nånting, bara stoppa dem i munnen en efter en. MUMS!

Maken fick ta en ensam promenad med soppåsen. Det var bäst att förpassa den till rätt ställe, innan den tog promenaden själv i värmen Ler med tungan ute.

Katt Katt ligger och sover frukost i vår svala sovrum. Husets klart svalaste ställe just nu. Nätfönstret där inne gör all skillnad, det blir nästan kallt framåt morgonen. Ljuvligt!!!

Vi har hunnit till säsong 8 i vår M*A*S*H maraton. Det betyder att vi har 4 säsonger gapskratt blandat med allvar kvar.

 

Ha en härlig fredag!!!

have_a_wonderful_day_glitter_sun/Julia

5 kommentarer:

  1. Låter som än rätt bra dag även om det är varmt. Här öser regnet ner och jag som vill gå ut och fota en sällsynt spikklubba. :(

    Ha en härlig dag.

    Nosgos Nea, Simba & Matte

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det onda börjar ge med sig.
    Gott med hallon säger matte, jag gillar det inte speciellt.
    Hos oss var det fint i morse men det började regna vid middagstid men det är ändå varmt, åskan kommer kanske senare till oss.
    Skönt med ett svalt sovrum, önskar vi också haft det men det är som resten av lägenheten.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Skönt att det är bättre idag. Visst är det skönt med sol men vi börjar uppskatta det där med lagom, mer och mer. Ha en bra dag! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Här har det minsann regnat dom senaste 4 timmarna och jam tror knappt vi kommer upp i +20 grader ??!!
    Matte har nu läst nästan halva boken om Max för mig och Dentabitsarna går åt som smör i solsken :)
    Min matte gillar Hallon med OCH Smultron !!!
    Nu ska jag visst gå och hjälpa matte att göra Pizza ?? Ja , ja jag kan ju alltid hjälpa till med att äta upp skinkan ;-)
    Trevlig fredagkväll !!!

    SvaraRadera
  5. Så glada vi är att du mår bättre! Hoppas du kan njuta av nästa utsvävning utan alltför allvarliga följder.
    Hallon är mitt favoritbär, jag tycker de är godare än jordgubbarna som ofta är lite för syrliga för min smak. Det är så mycket sommar i hallon... Och smultron med, men de är ju så förtvivlat små :-)
    Låter jamarmysigt att softa i sovrummets svalka :-)
    Ha en härlig helg!
    Kramar och tassklapapr

    SvaraRadera