Väderprognos för 5 dagar

söndag 7 augusti 2011

Hej vänner denna blöta söndag!

 

vaderfen53

Vi vaknade till en grå söndag. Men det regnade inte då. Vi åt en god frukost för två och maken bakade en citronkaka åt mig. Jättegott och jag packade in halva till honom att ta med sig. Jag äter inte upp en hel kaka på en vecka och det är onödigt att den blir torr tills han kommer tillbaka.

Han hade tur och fick skjuts till tunnelbanan av en granne för en stund sedan. Jag sa att han skulle passa på när han fick åka en bit. Tur var väl det, för de hade nog knappt hunnit upp till parkeringen innan himlen öppnade sig och regnet öste ner.

Han fixade en enkel hasp på utsidan av nätdörren, vilket säkert inte kommer att behövas efter regnet, men får vara nu. Jag vet ju att dörren inte kan “blåsa” upp av sig själv. Om dörren sväller till nästa vecka och blir trög igen får vi se hur det blir med haspen, men den kommer nog få sitta kvar.

Smulan och Amanda ligger och sover i min säng. De vill nog inte tassa ut och bli blöta i pälsen när det regnar så här mycket ute. Inte ens rastgården lockar i vätan. Jag måste medge att regnsmattret mot tacket låter ganska hemtrevligt. 

Jag sitter och lyssnar till Jim Dale och den näst sista boken om Harry Potter. Harry Potter and the Half-Blood Prince. Samtidigt spelar jag lite kort på datorn. Jag har mitt favoritspel Canasta i den och spelar ofta. Jag köpte en CD med flera olika kortspel på för länge sen och har många att välja på. Canasta, Gin, Poker med flera och en tjugotal patienser. Underhållande och jag spelar bara mot datorn. Jag till och med vinner mot den oftast.

Jag har inga direkta planer för dagen. Jag äter nog upp resterna från gårdagen till middag. Ugnstekt falukorv (med lök och ost mellan de inte helt genomskurna skivorna) och potatismos till. Det blev så pass mycket över att det som är kvar räcker nog två gånger åt mig med lite sallad. Det blir säkert nästan lika gott som igår kväll.

Ha en trevlig söndag!

regn006/Julia

2 kommentarer:

  1. Lite skönt med regn och lite svalare. Det var länge sedan det regnade. Vi gosar med matte och husse lite extra idag när det är så här. Patiens är kul säger matter.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Så skönt att maken fick lift, inget kul om man blir för blöt även om man bara ska hem.
    Det kan vara mysigt med regn men inte så kul man är ute eller måste ut och pinka men det får man ju göra ändå.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera