Väderprognos för 5 dagar

fredag 2 september 2011

Äntligen! Godmorgon veckans klart bästa dag!

 

00041-2

Jag gick och la mig tidigt igår kväll, jag var så trött och hade ordentligt ont i vänstra handen. Jag kunde inte somna med det samma, Låg och lyssnade på en kåserisamling av Anna-Lena Brundin och Staffan Heimersson, 22 katter i Samma Låda. Låg i sängen och skrattade gott åt dråpligheterna. Bland annat hur den 15-åriga sonen i huset Heimersson matade katten Mjau en hel helg som kattvakt genom brevlådan!!! Och mötet mellan kisse och valp hemma hos Brundins.

Den rafflade musjakten har fortfarande inte fått sin upplösning (än). Men husse kommer ikväll och får hjälpa till med jakten! Vad jag mest är rädd för att den stackarn har dött på nåt för mig oåtkomligt ställe och börjar lukta pyton, utan att jag kan göra nåt åt saken själv. Fortsättning följer med andra ord Blinkar.

Som sagt, det är fredag, det blir nästan som julafton varje vecka när maken dyker upp med veckans post. Den här gången vet jag att jag har fått böcker på MP3 filer av Alice gulliga matte, men vet inte vilka böcker. Det är så spännande. Han tar med sig min gamla laptop också som han har fått överta. Bara för att jag ska kunna lägga in de nya böckerna på den externa hårddisken. Därifrån är jag inte beroende av en “stor” laptop, utan min pytte räcker mer än väl för att kunna lyssna på dem. Tänk att ha fått en ny boktrave full med överraskningar att lyssna på! Det blir nästan som julafton ikväll.

Jag har beställt färdtjänsten till i morgon kl. 09:30. Vi ska lämna in min trasiga laptop, hoppas att de kan laga den snabbt och att det inte kommer att kosta så skjortan. Jag har skrivit lista på förnödenheter som fattas i kyl, frys och skafferi. Det är inte så mycket, men nödvändigt. Frukt, färska grönsaker, mjölk och lite annat. Vi ska titta in på Ö&B också, för att köpa Sjöbogårdens stickisar. Smulan och Amandas favoritgodis! De har nästan ätit upp allt och godis förrådet måste fyllas på.

Stick smiley

Mitt skickprojekt är påbörjad, det var säkert därför jag hade så ont i handen. Min finmotorik räcker inte riktigt till. Det tar så mycket energi att med vilja få handen att fungera. Det går så långsamt att få min vänstra hand att göra som jag vill.

Men jag ska egentligen inte klaga. Från att den har varit totalförlamad, till att jag nu vill och ska sticka har varit en mycket jobbig väg. Krävt massor med envishet, energi och träning!

Jag tänker i alla fall inte ge upp, utan med en åsnas envishet kämpa vidare, men kanske inte lika långa stunder som igår. Inte ännu. Handen behöver bli bättre på den finmotorik, som stickningen kräver.

Annars ska vi inte göra något speciellt under dagen. Bara det vanliga för att få tiden att gå tills maken kommer. Turen i boktraven har kommit till Vicky Halls bok, Din Katts Hemligheter. Ännu en helt ny bekantskap bland böcker om katter. Spännande!

Med tålamod och bra böcker blir nog inte dagen så lång.

BOK LINE

Fram emot 4-tiden ska jag sätta på en pizza deg i bakmaskinen, Makens önskan till kvällens middag. Då är den klar lagom till han kommer, En portion av min hemmagjorda pizza sås har jag tagit fram från frysen. Sen lägger vi på det som vi är sugna på. Allt till den finns hemma, till och med ett paket mozzarella.

Ha en underbar fredag!

00012 /Julia

7 kommentarer:

  1. hej på er!
    mjau från pip och murre.
    det är bra att du kämpar.
    javisst är det härligt att läsa!
    Pizza till maken när han kommer ,det ja!
    ha en jättebra dag!
    kram från pip och murre till katttjejorna :-)

    SvaraRadera
  2. Du är så otroligt duktig, blir rörd när jag läser om din kamp mot förlamningen. Förstår att det är påfrestande att sticka för det är ju ett väldigt statiskt arbete för musklerna. Du får passa på att vila handen när du lyssnar på "julklappsböckerna" :-)
    Vi biter på naglar och klor av spinning när vi läser er rafflande muslingsdeckare :-) Vi rekommenderar den till våra besökare i senaste inlägget:D
    Ha en härlig helg, allihopa!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Vink Vink på er !
    Hoppas ni hinner fånga mususlingen innan er husse kommer hem !
    Låter spinnande med överrasknings ljudböcker :)
    Pizza det är riktigt fredagsmysmat det !!
    Matte säger att hon beundrar dig Hjulia som är så envis med stickandet och annat med för den delen :)
    Jag är nu nybadad o nyfluffad och inget schampo i ögonen fick jag tack vare mina simglasögon ;-)

    SvaraRadera
  4. Den historien, om katten som fick brevlådemat, har jag också läst. Minns att jag tyckte den var hur rolig som helst! :) Så spännande att få en massa nya böcker att lyssna på, i ett gott-och-blandat-urval. Det blir en överraskning bara att se vilka böcker som är med, och sedan lika spännande att höra själva boken. Ha en trevlig fredagskväll. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Visst är fredagen en bra dag, den bästa nästan!
    Ta den tiden du behöver för stickningen och så otroligt bra gjort att kunna sticka trots allt. Jag och matte är väldigt imponerade.
    Hoppas maken kan få ut musen och att den lever för den var söt, sorry tjejer men jag hejar på musen men endast för att jag fick se hur den såg ut, hihi!

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  6. I just want to stop by to say Thank you so much to visit me on my birthday, you made my day : )
    Hugs to you
    xoxo

    SvaraRadera
  7. Väntar med spänning på att mususlingsdramat skall få sin upplösning. Som världens bästa kattdeckare det här. :D

    Tänkte på det, att träna lite i taget och kanske lite oftare än ett lång pass?

    Lycka till är säker på att du fixar det, Låt det ta sin tid.

    Nosgos och kram

    SvaraRadera