Väderprognos för 5 dagar

torsdag 1 september 2011

God morgon soliga torsdag!

 

00042-1

Vi har sovit gott, jag i alla fall. Smulan och Amanda har nog ägnat det mesta av natten till spaning efter mus-uslingen. De har troligen inte fått tag på den, för jag har inte sett några spår heller, de brukar lämna den eller resterna på den lilla mattan vid dörren. Jag hörde lite prassel vid 23-tiden när jag besökte badrummet. Där i närheten satt två mordlystna katter och vaktade, men det blev nog ingen jakt. Båda kom och la sig i sängen strax efter jag la mg och vi somnade alla tre.

Mitt stickprojekt går väl si så där. Min vänstra hand vill inte riktigt som jag vill, men jag har gett mig Katt på att inte ge mig. Det får ta precis så långt tid som den vill. Jag har börjat på den i alla fall Ler.

Det får bli denna Sjal 2, den är enklare än den som jag egentligen vill sticka. Lyckas jag med den här får jag väl sticka den Sjalen här också. Jag har ju stickat i 30 år och mönstret är inte så komplicerat, jag behövde inte titta ens om det inte var mönster att räkna men vänstra handen vill inte (än). Bättre att göra nåt enklare och lyckas än försöka på nåt svårare och ge upp.

Stickning och ljudbok är en perfekt kombination! En bra bok, fötterna upp på något och händerna upptagna!

Jag har inga måsten förutom mina övningar, men jag tar nog ett varv med sopborsten runt och under bordet i alla fall efter frukost. Mitt thé har dragit färdigt, idag tog jag en Guteblandning som vi såg sist vi var och handlade våra båda ICA affärer, den i vår vanliga köpcentrum och den vid  biblioteket säljer thé i lösvikt. Den är jättegod! Till det blir de vanliga rostade fullkornsmackorna med rökt kalkon och en lagrad prästost med några gurkskivor på den ena. På den andra blir det nog Lemon Curd och  lagrad cheddarost.

Ha en jättefin torsdag! Fler rapporter om musjakten kommer när det blir nåt mer att berätta Skrattar.

beary_happy_thursday_yellow_teddy_bear /Julia

7 kommentarer:

  1. hej.
    skönt att ha sovit gott.
    jasså jag trodde tjejerna hade tagit musen nu? nehe där ser man...
    oj,har du stickat i 30år?
    dumma vänsterhanden! men som du säger det är bättre att lyckas än att misslyckas.
    Nej te i lösvikt kan jag inte med! har fått det på cafer ibland,men nej...
    låter som goda mackor det där du..
    härhemma har jag tesorterna:
    jordgubb
    citron
    rooibos
    svart vinbär
    vanilj
    rabarb&grädd
    /ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Lugn och harmoni:

    Hos oss förekommer inga tepåsar. Vi brygger alltid te efter konstens alla regler. Förvärmer tekannan till och med.
    Om vi vill ha "tepåse" lägger vi det lösa teet i en tekula i en mugg och häller det heta vattnet över.
    I rätt butik finns det många teer att välja på! Många fler än i de färdiga påsarna.

    =^.^=

    SvaraRadera
  3. Det ser ut att bli en riktigt spinnande följetong av den där mususlingsjakten. Ser fram emot kommande rapporter :-)
    Bra jobbat med sjalen. Uthållighet och förmåga att sätta realistiska mål är viktiga förutsättningar för att nå framgång! Hoppas vänsterhanden lär sig samarbeta bättre.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Jamars så duktig du är på att sticka, säger matte. Hon blir lite avundsjuk på tvåbeningar som stickar. Hon broderar istället, går ju det oxå, maju

    Tass Tass

    SvaraRadera
  5. Jag och matte trodde att musen var i de sälla jaktmarkerna nu men de kanske bara skojar lite extra med den innan den vandrar vidare (till magen), matte hoppas att du får fatt i den eller att den kan smita ut.
    Bra att du inte ger dig med stickningen, bättre att ta det lugnt så du inte får ont.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  6. Ååå så spinnande med mususlingsjakten , det är riktig jakt det !
    Hoppas Hoppas att ni får fatt på den snart tjejer !
    Matte erkänner att här är det mest påste som åker ner i muggen om det nu ska drickas te alls :)
    Matte säger att du ska se att den där "dumma" vänsterhanden lär sig att samarbeta vad det lider !

    SvaraRadera
  7. Spännande att följa nyheterna om muslingsjakten! Hoppas att vänsterhanden vill samarbeta mer allt eftersom stickningen fortskrider. Är alldeles säker på att det kommer att gå, på något sätt. Du är både målmedveten och finurlig på att hitta nya lösningar, har jag förstått. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera