Väderprognos för 5 dagar

lördag 10 september 2011

God morgon svala mulna lördag!

 

 

67

 

Idag är det riktigt kyligt ute. Termometern visade bara 3,9 grader när jag gick upp vid 7-tiden. Nu har den masat sig upp till 12,2 grader, alltid nåt. Till och med solen tittar fram mellan molnen lite då och då. 

Idag åt vi frukost tillsammans även om jag tjuvstartade med min lite med första muggen thé. Jag hade precis gjort i ordning mina mackor när maken gick upp. Då var det inte svårt att vänta på honom med att äta. Théet var ju klart och det räckte till honom också. Fast vi bryggde en kanna till. Vi gillar ha ha mer en bara en mugg på morgonen. Dessutom tycker jag om kallt thé att smutta på under förmiddan.

Jag vill också ha mjölk i mitt thé och i brist på “vanlig” mjölk tar jag 2 tsk av Sempers torrmjölk i. Det är ännu ett måste som alltid finns i skafferiet. Jag gör av med 1 påse (= 2,5 liter mjölk) av de två som finns i paketet i veckan. När vi åker och handlar köper vi självklart vanlig mjölk. Vi brukar köpa Åsens Gammaldags Lantmjölk i 2 liters plast kannor. Den är godast! Fast att jag dricker mjölk i glas är sällsynt. Då bara till pannkakor och gröt.

Vi har inga direkta planer för dagen, men maken funderar på att motionera gräsklipparen för sista gången denna säsong. Gräsmattan skulle må bra av en klippning. Rastgården klipper han med trimmer nästan varje helg. Bara för att göra den så fri från fästingar som det bara är möjligt. Det var jättelänge sedan Smulan och Amanda hade fått nån fästing på sig. En tidigt förra sommaren var nog den sista, inga alls i sommar och bara en sommaren innan. Skönt!

Han kommer att bära iväg med fallfrukten till skogen till Bambis och Älges förtjusning. Bättre att dom äter äpplen och päron, som har ramlet ner under den gångna veckan där, än i trädgården.

Vi har den sista DVDn av 4 kvar på serien Mot alla Vindar, själva upplösningen. Den kommer vi definitivt att titta på och kanske börja med att se Rötter. Det var länge sedan vi såg den. Den är ju så bra! Vi har ju serien V att titta på om vi känner för några utomjordingar. Vi får se vilken av dem vi väljer.

Vi önska er en trevlig och solig lördag! 

beary_happy_saturday_teddy_bear /Julia

1 kommentar:

  1. hej och godmorgon!
    ja vi vet klockan är ett...
    va bra att tjejorna har sluppit fästingar.
    har många gånger funderat på åsens lantmjölk ,men inte vågat köpa.vi får se.
    ha en bra lördag! här sitter sambon och virkar(som vanligt nu för tiden,han gillar det)

    SvaraRadera