Väderprognos för 5 dagar

lördag 3 september 2011

Hej vänner!

 

cat19

Jag är äntligen här igen efter en händelserik och dyr dag Förvånad.

Min gamla laptop har sagt sitt och gett upp för gott. Det skulle kosta alldeles för mycket att reparera. Vår duktiga datorkille tyckte inte att det var värt att försöka ens.

Så jag fick en ny av maken! En tidig julklapp, kallar han det. Är han inte underbar, så säg. Det är en Samsung RV520, och det tar ju flera timmar att få en ny dator att fungera och det är vad jag har hållit på med hela eftermiddan. Jag har kommit så långt att det allra viktigaste är installerat i alla fall. Nu gäller det bara att lära mig funktionerna också. Men det får ta sin tid.

Denna är premiärbloggen. Jag hoppas att mitt datorhaveri var både den första och den sista med den förra datorn!

Vi fick med oss allt på listan från affären och Ö&B. Det blev Sjögårdens goda stickisar till Smulan och Amanda. Vi fick med oss serien Mot alla vindar och Rötter för en mycket billig penning. Gamla favoriter som tål att ses flera gånger om.

Det har varit en lång dag, jag är rätt trött. Jag får berätta mer imorgon.

Ha en fin lördagskväll!

good_evening_05 /Julia

3 kommentarer:

  1. Vad synd att den gamla datorn inte gick att rädda men vad gulligt att du fick en ny. Visst är det en underbar make du har.
    Det tar lite tid ja att start upp ny dator, märkte det när matte höll på med mattemors som hon fick.
    Mot alla vindar är så bra säger matte, hon köpte den i början av året.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Jamars så snäll man du har :)
    Sådana växer inte jämt på trä`n säger matte, mjau
    Kul med ngt nytt ibland när en gammal dator trasslar.
    Matte har oxå en ny dator sedan några månader tillbaka

    Tass Tass

    SvaraRadera
  3. Vad trist med gamla datorn, men jamarkul att få en ny! *kurr* Här har matte äntligen börjat få ordning på sin efter flera formateringar och annat strul så nu kan vi äntligen tassa runt hos alla kompisar igen. Tur att hon har haft bra tassistans från oss även om hon inte uppskattat det och knuffat ner oss och muttrat något om att vara ivägen. Vi katter är aldrig ivägen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera