Väderprognos för 5 dagar

onsdag 2 november 2011

Funderingar över min besöksstatistik!

 

993wednesday13

Jag har haft fler besökare än vanligt den senaste tiden. Det vanliga är att jag har mellan 30-60 besökare per dag, men plötsligt i söndags hade jag 384 på en enda dag! Det har sjunkit visserligen, men de är fortfarande många fler än vanligt. Jätteroligt i och för sig, men lite fundersam är jag ju. Hoppas att de kommer att fortsätta att läsa bloggen och förhoppningsvis lämnar en och annan kommentar också.

Mina besökare är från länder som Indien, Ryssland, Japan och Indonesien. Jag känner inga människor som bor där (vad jag vet i alla fall).

Jag känner flera som bor i USA, Belgien, Norge, Tyskland och Australien, så jag är van att de läser min blogg, men alla de andra är ett mysterium. Jag har ju en översättar funktion i bloggen, den hjälper nog en hel del, även om vissa översättningar blir lite underliga.

Det är första gången som jag inte har Sverige på första plats i statistiken utan det är USA som jag har haft flest besökare ifrån. Från ställen jag aldrig har hört talas om ens. Till exempel från t.co, googlecorrection.com och college.nitecruzr.net  Förvånad. Jag har aldrig besökt dessa sidor och jag tänker inte göra det heller. Men visst blir jag en smula förbryllad över hur de hittar min lilla oansenliga blogg på svenska.

På min gamla gamla blogg hade jag i genomsnitt 250-300 besökare i månaden. Det är bevisligen många fler som besöker min blogg här. Jag har haft drygt 8.400 besökare sedan i slutet av maj. Under bara 5 månader och några dagar. Smickrande!

Detta är bara en reflektion som jag har haft i flera dagar och funderat över.

Onsdag01/Julia

10 kommentarer:

  1. Jag tror det är flera bloggare som undrat över de där besökssiffrorna, jag är en av dem. Men jag bryr mig inte så mycket om dem, huvudsaken att de vi kallar för våra bloggkompisar läser och kommenterar. Det är de som är viktiga.

    SvaraRadera
  2. Mycket klok kommentar från Kattson!

    Jag har installerat en ny räknare idag, just för att jag tycker det är spännande att se om nån läser. På den förra räknaren hade jag helt plötsligt haft 1000 läsare på 1,5 vecka, men väldigt få kommentarer, och man behöver ju inte kommentera, men jag tyckte ändå att det inte verkade stämma, så nu börjar jag om från början med räknaren!

    Kram till er!

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite märkligt, som jamat man undrar ju över vissa länder! Kul är det när nya tittar in och kommenterar. Men vi håller med Kattson, kompisarna är viktigast.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Ibland går det upp och ibland ner men visst undrar man hur de hittar en från när och fjärran.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Visst blir man fundersam åt några av besökande webadresser emellanåt? Vi brukar alltid titta in, men sista veckorna har varit så intesiva med flytten och annat så vi har nog varit sämre än annars på att kommentera. Dock läser vi alltid bloggen med stor behållning. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Mjausan, så många besökare ni har,
    Tänk om vi på våran blogg kunde få många besökare, men mjau, inte har vi det inte *suckjam*
    Kul ändå att ngn tittar in till oss då och då.


    Tass Tass

    SvaraRadera
  7. mjau kom vårat tassinlägg med här?
    mjau ser det inte.
    jamade så här
    att vi har inte så många besökare som vissa andra har, men kul att det kommer ngn iaf.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  8. Grattis till det stora besökarsntalet, din blogg är faktiskt ett nöje att gå in och läsa,alltid så härliga bilder och fint skrivet. De bjuder verkligen på dig själv! Jag har också folk från länder jag inte känner någon i och har haft funderinga på hur de kan hitta den. Vitryssland,Ryssland , Malaysia bland annat. En skrev till och med på ryska , och jag kom in i den bloggen med ,av nyfikenhet. Ha det så bra så syns vi snart igen!

    SvaraRadera
  9. hej.
    ja jag har oxå många besökare,men tyvärr inte så många som kommenterar,men jaja..de får väl läsa då...

    SvaraRadera
  10. Vi har också fått massor av nya besökare - framför allt från Ryssland :-) Kändes konstigt men givetvis också kul att plötsligt ha mycket högre siffror, men jag tror att det åtminstone i vårt fall beror på att vi av en slump blivit länkade till någon sida som inte har med bloggen att göra. För dagen efter den enorma boosten sjönk våra siffror genast till det normala igen. Och vi är så nöjda med våra vanliga besökare så det gör alls ingenting :-) Håller med Kattson, det är våra bloggvänner som räknas, det är dem vi bryr oss om ♥
    Men så förvånade vi blev när siffrorna plötsligt sköt i höjden :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera