Väderprognos för 5 dagar

måndag 23 april 2012

Hej soliga måndag!

 

3monday47

Vi väcktes av två tokiga fasanhannar som gjorde upp om en hona och därtill två lika tokiga katter som gav sina kommentarer till fighten innanför sovrumsfönstret. Nån av dem drog sina klor på fönsterrutan. Det gnisslade fruktansvärt! För att inte säga hur fasanhannarna lät! Att somna om var det inte tal om, klockan var ju redan 07:30.

Det var lika bra att ge upp. Jag gick upp, fixade frukost och drog till sängkläderna. Tittade efter hur vädret var, typiskt måndag… Grått och dimmigt. Men nu har det klarnat upp och solen skiner från en nästan klarblå himmel. Termometern visar +12,9 grader, nu är det väl verkligen vår!!! Jag har planer på att sitta lite i solen på eftermiddan när jag vädrar huset. Får väl se om jag lyckas med det idag. De senaste soliga dagarna försvann den lagom tills den ska gassa på verandan och det började blåsa som 17!

Det tog mig nån timme att övertala mig själv för att duscha redan på dagen. Jag har fortfarande ont efter söndagens matlagning, men efter att min värktablett har gjort sitt jobb, gjorde jag det i alla fall. Annars tycker jag att det är skönast att skölja av mig innan jag lägger mig, men jag ville inte vänta. Jag vet ju att jag är tröttare på kvällen än på morgonen – förmiddan. Det var jätteskönt och nu ser jag inte ut som en igelkott i huvudet heller. Trevligt att inte gå och lägga mig med fuktigt hår Ler! Jag bara kammade till den och sen får det torka bäst den vill.

Några andra måsten har jag inga planer på. Jag har fått ett förtroende av en vän! Jag får läsa hennes låsta, privata blogg och det lär ta ett tag. Hon började 2010. Det som jag redan har läst är omväxlande spännande, tragiskt och jättekul. Hon tar sig själv med en god nypa ironi och har härlig humor!

Jag ska fylla på min mugg med ett gott nybryggt thé och fortsätta att läsa!

Ha en härlig och solig dag, trots att det är måndag!

monday2 /Julia

12 kommentarer:

  1. Jösses Klor mot glas är INTE kul.
    Jag satt i solen en liten stund, utanför sjukgymnasten Dom hade slarvat bort min hemresa, så det blev lite extra väntan. Skönt i solen, men nu är den borta. :(
    Jaja, den kommer väl snart igen hoppas jag.
    ha en bra dag
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÅN har snott solen för oss med! Det blev inget "sitta i solen" idag heller :(

      Radera
  2. Sådana ljud är inget vidare när man inget annat önskar än att få sova. Hela dagen har det varit grått och ruggigt här, och regnet ligger och lurpassar bakom de grå slöjorna. Undrar var solen håller hus.
    Kram / Rozie

    SvaraRadera
  3. Oj vilket spektakel det måste ha varit, fasaner kan verkligen låta högt! De har nästan skrämt mig ett par gånger när jag och matte varit ute men så säger hon "det är bara en fågel" så bryr jag mig inte, hihi!
    Tjejerna måste ha uppskattat fajten, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spektakel var ordet, fast cirkus passade nog mer *fniss*
      tjejerna hade jätteskojsigt!!!

      Radera
  4. Vilket äventyr sådär på morgonen!Nu är väl ändå våren här tror vi och ska ägna dagen åt fjäderkotlettsspaning på altanen.nosbuff

    SvaraRadera
  5. Här hemma väcker huliganen Sigge huset redan vid 4-snåret... Tror ni matte blir glad av sånt? Nä inte alls kan jag jama. Och inte jag eller Kurt heller. Vi gillar att sova läänge!

    SvaraRadera
  6. Vilket uppvaknande :)
    Skulle vart skönt med lite sol här me, men här är det snöblandat regn :( önskar dig & damerna en bra dag kram / Helena

    SvaraRadera