Väderprognos för 5 dagar

tisdag 29 maj 2012

Hej kyliga blåsiga tisdag!

 

00013a

Det är cirka 10 grader kallare idag än de senaste dagarna. Dessutom blåser det som 17. Maken berättade igår kväll att det har regnat lite. Inget kom här vad jag kunde upptäcka. Solen kommer och försvinner och det är kyligt. Bara 12,1 grader. Jag har satt på ett av elementen också, det kändes lite kallt om benen.

Vi gör egentligen ingenting. Till och med tjejerna är sömniga och bara sover. Jag har ingen lust med att göra nåt heller. Jag sitter bara med Fatta eld, den andra delen av Hungerspelen trilogin i CD-spelaren. Har i och för sig ett korsord på gång, men hjärnan har tagit en paus just nu. Jag tar vid när jag känner mig lite piggare.

Kanske en mugg med nåt varmt skulle vara nåt. Rent av en latte, nu när jag har mjölk. Det är inte ofta jag dricker kaffe. Lika bra att dricka upp det som är kvar. Mjölken brukar inte hålla längre än max till onsdag morgon. Den är ju köpt i lördags.

Jag har ju mjölkpulver, ett måste när jag inte kan få mjölk på annat sett, men mycket är godare med riktig mjölk. Dessutom är torrmjölken fettfri. Lite fett i mjölk behövs för smakens skull. Latten blir inte lika gott med Sempers Fettfria Torrmjölk. Den är toppen att ha i morgon théet och i matlagningen, om det inte är mjölkstuvade makaroner! Då behövs riktig mjölk. Till allt annat är den toppen. Jag har inte provat att dricka den, men jag dricker inte mjölk speciellt ofta.

Nej nu ska jag fixa kaffe och värma mjölken! Jag behöver nåt varmt i magen! Jag gör nog en macka till den också. Jag har ju lite makaroner och korv kvar sen igår, men det får bli min middag.

Ha en trevlig tisdag, förhoppningsvis med lite solsken!

tuesday6 /Julia

10 kommentarer:

  1. Det har varit ett sånt sömnigt väder hos oss också. Hoppas på lite mer sol senare i veckan.
    Gäller att passa på att njuta så länge mjölken räcker!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Usch vad det blev kallt igen,nästan så man blev sugen på att gå i ide. Har du provat laktosfri mjölk, typ valio, tycker du den är ok så är ju hållbarheten mycket längre. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. *Brrr* Det är himla kallt och blåsigt här också.

    SvaraRadera
  4. Ja usch de har varit kallt här med. Vart tog sommaren vägen?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi är lite sega här också, tror det beror på vädret. Det blev lite av en chock när det varma kom av sig. Men det kommer igen, det känner jag på mig.
    Vi är en aning skeptiska till mjölkpulvret men tycker det är jättebra att det finns, så din matte har tillgång till mjölk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjölkpulver är ett måste när man har 8,5 km till närmaste affär :)

      Radera