Väderprognos för 5 dagar

tisdag 10 juli 2012

En grå, men bra dag!

 

tuesday_006

Jaha, då är vi hemma igen!

Läkarbesöket gick jättebra och vädret var helt ok. Det kom en liten skur på väg in till stan, men slutade innan vi var framme. Vi var ju där i god tid, så vi gick in till receptionen och betalade för att sedan gå ut en liten sväng. Vi var bara ute en liten stund, vi kunde lika gärna gå in och vänta. Tur var det, för doktorn tog emot med det samma. Det värsta var att sitta i hans stol. Den kändes ostadigt, jag är ju van med armstöd. Sedan sved de pupillvidgande dropparna han droppade i ögonen.

Jag har grå starr på vänstra ögat, men det visste jag ju. Han kollade hur bra jag kunde se med glasögon/linser. Jag behöver linser med styrka -8,5 för att kunna se så bra som det bara är möjligt på vänstra ögat, stor skillnad mot mitt “friska” högra öga. Den behöver korrigeras med bara –2.

Han tyckte att jag kan använda de linser jag har kvar med –6,5, han tyckte inte att jag skulle lägga ut pengar för den korta tid som är kvar innan operation. Jag finns ju på deras lista och kommer att bli kallad om 4-5 månader. Före jul med andra ord!

Det är fortare än vad jag trodde, skönt. Han berättade lite om hur operationen kommer att gå till och så. Visst är jag vettskrämd, men det kommer att bli skönt att få det gjort ändå. Vore bra att kunna se ordentligt på båda ögonen. Jag minns inte ens hur det var.

Färdtjänsten kom en kvart för tidig, toppen. Vi kom hem snabbt, innan rusningstrafiken.

Vi slapp regnet och det är svalare idag. Maken har åkt och han åker mot trafiken, så det lär inte ta längre tid än vanligt och jag sitter och väntar på att han ska slå en signal att han är hemma.

Resten av veckan kommer att gå fort. Två dagar är ju avverkade redan.

Ha en fin eftermiddag!

good_afternoon_02 /Julia

14 kommentarer:

  1. Så bra att din dag flöt på bra. Bra också att du inte behöver vänta så länge på operationen. =)

    SvaraRadera
  2. Kan trösta dig med att starroperationen är "a piece of cake". Inget att oroa sig för med andra ord. Håller tummarna för att du snart för det gjort.

    SvaraRadera
  3. Självklart blir man nervös när man får reda på att operationen kan komma att bli av så pass snart men vad skönt det kommer att bli efteråt.
    Bra att allt gick så smidigt med taxin och läkarbesöket.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  4. Kanon att dagen i STORA staden gick bra !
    Här har det minsann ösregnat mer eller mindre HELA dagen :(
    Tur att min mattes söm-ester inte börjat ännu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är sällan vi är i stan :)
      1000-tach för den fina Awarden!!!

      Radera
  5. Vad skönt att det gick bra och att du klarar dig fram till operationen. Skönt att färdtjänsten funkade också!Operationen kommer säkert att gå jättebra men bara tanken på att de ska greja med ens ögon är obehaglig.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Skönt att dagen flöt på bra och skönt att undersökningen gick bra :-)
    Min mamma hade också starr och har gått igenom operationen. den gick bra och hennes ögon mår bra :-)
    Har du någon fråga om operationen kan jag fråga mamma om du vill.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så bra att allting gick bra hos läkaren och att du får din ögon operation ganska snart. Ögonoperation känns läskigt. MEN det är ju bra att även dom går att operera, så synen kan bli bra igen. Min yngsta bror opererade sitt ena öga för ett tag sedan, och det hade gått bra sa han, så det går säkert bra för dig oxå, ska hålla tummarna hårt när det blir dax.

    Här har det regnat av och till, så det är inget vidare sommarväder än inte.


    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att undersökningen är gjord, nu är "bara" resten kvar :)

      Radera