Väderprognos för 5 dagar

onsdag 11 juli 2012

En tråkig dag…

 

00019

Jag har sovit ganska dåligt och var uppe några timmar mitt-i-natten, men kunde somna om efter några timmar och sov till 8.

Jag var orolig för en kompis som har hamnat på sjukhus igår kväll. Hon bor i Skåne och är också handikappad. Hon skickade sms igår innan hon åkte in till akuten och de behöll henne.

Nu mår hon rätt ok men lär få ligga kvar ett tag. Hennes mediciner måste “ställas in” innan hon får komma hem. Tur att hon har personlig assistent som ser efter henne när och om hon blir akut dålig hemma. En trygghet för henne som är ensamstående.

Jag har inte gjort många knop idag, var lite trött efter gårdagens läkarbesök och att jag sov dåligt, men jag har inte sovit mitt på dagen, för jag vill sova inatt. Har stämt träff med John Blund rätt tidigt ikväll Blinkar!

Jag har gjort en grönsakssoppa och har ätit hälften, så jag har lagad mat till imorrn med.

Nu ska jag parkera mig i soffan och titta på

Young Victoria

Ha en trevlig onsdagskväll!

good_evening_07 /Julia

9 kommentarer:

  1. Man blir orolig när nått drabbar en vän, inte så lätt att hjälpa till som man vill när avståndet är så långt och annat ställer till det.
    Hoppas nu att du får sova gott i natt.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite trist att det är så långt bort, men tur är att mobiler finns.

      Radera
  2. Tråkigt med din vän, men bra att läget är under kontroll där. Ja, ibland får man stå ut med tråkiga dagar, för att kunna uppskatta de roliga och bra dagarna. Hoppas på sol!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att de får ordning på din väns mediciner fort, man blir ju orolig när det blir så.Skönt att du fick veta i alla fall och att de tar hand om din vän och inte bara skickar hem henne.
    Hoppas att du får sova i natt.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Hej, äntligen är jag tillbaka.
    Kunde dock inte lämna inlägg på andra ställen?! Konstigt
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt med din kompis, förstår att du är orolig. Läser i dagens inlägg (torsdag) att du sov bättre i natt och att din vän förmodligen får stanna på sjukhuset över helgen. Hoppas det blir så, det är inte roligt att bli hemskickad innan man känner sig redo.
    Bra att gräsklipparen för lite mindre oväsen :-)
    Förstår att ni ser fram emot semestern, snart är den här :-)
    Kramar och tassklappar
    PS Tyvärr kunde vi inte kommentera på torsdagsinlägget - länken vägrade "öppna sig". Bara så du vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte varför länken inte fungerar :(
      Dumma blogspot som strular...

      Radera