Väderprognos för 5 dagar

söndag 22 juli 2012

Söndag eftermiddag!

 

sunday_01

På söndag eftermiddag börjar vår vardag. Denna gången känns det bättre dock än annars. Maken har 5 arbetsdagar kvar och när han kommer på fredag är han ledig i fyra härliga veckor.

Jag är övertygad om att veckan går fort. Jag har mycket jag kan få dagarna att gå med. Jag har lånat några nya  böcker från TPB att lyssna på. Jag har massor med DVD-er att se om jag vill och drösvis med korsord att lösa. Tråkigt lär jag inte få, men det har jag aldrig. Jag trivs i mitt eget sällskap och jag har Smulan och Amanda att busa och gosa med!

Vi gjorde inte så mycket igår. Maken motionerade snabeldraken till jamisarnas förfäran. Smulan och Amanda avskyr den. Han dammsög igenom alla skrymslen dit min sopborste inte når. Vi hade två sura damer i rastgården. De kom inte in förrän maken hade stuvat undan monstret igen, då bjöd jag dem på lite godis som tröst. De har tur för vi sopar mest och sopborstes-jakt är en regelbunden återkommande underhållning för dem.

Idag gick vi bara ut en liten sväng för att kasta veckans soppåse. Värdet är sådär. Mulet och sol om vart annat. Temperaturen är behagliga 20-22 grader. Ganska skönt, men det blåser lite.

Ha en trevlig söndagseftermiddag! Här får ni en söt bild som jag såg på fejjan igår Ler!

Fleezzzz /Julia

10 kommentarer:

  1. Klart veckan kommer gå fort. Tazz&Kram

    SvaraRadera
  2. Sista veckan att jobba brukar annars gå så sakta men det kanske är mest för maken då, matte sa att sita veckan var så lång!!!
    Stackars tjejer, bli utkörda så en helg, fast de valde det nog själv, hihi! Bra med godis för att göra allt bra igen.
    Vilken gullig bild!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns när jag jobbade. Jag tyckte också att sista veckan var seg.

      Radera
  3. Va skönt att ni snart får er efterlängtade ledighet tillsammans :-)
    Hoppas din vecka går superfort nu!

    Haha underbar bild ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Snabeldraken är jätteläskig! Man får så ont i örningarna av ljudet!
    Kurrelisvansvift & Goseligos!

    SvaraRadera
  5. Inte dumt alls att ha kissemissarna att busa med! =)

    SvaraRadera