Väderprognos för 5 dagar

måndag 6 augusti 2012

Godmorgon måndag!

 

Måndag 04

Det syns att vardagen har börjat för många av grannarna. Flera av dem åkte hem igår kväll. De som pendlar härifrån har jag också sett flera av. De gav sig iväg till sina jobb som vanligt på morgonen. Hoppas att de slipper den värsta trängseln på E18. Det kan gå ganska långsamt så här års. Det är ju inte bara den vanliga morgontrafiken, utan de är fortfarande många som stannar på sina sommarställen till måndag.

Makens första semestervecka är över och vi har börjat på den andra veckan. Som tur är, har vi merparten kvar!

Trots att jag gillar OS och 100 m med Bolt och kompani, orkade jag inte vänta på finalen! Jag stapplade i säng efter att ha sett Bolt i sin semifinal. Maken satt tappert kvar och tittade. Jag hade somnat när han la sig, bara svagt medveten om att sängen rörde på sig lite när han kom i säng. I gengäld vaknade jag tidigt, men ska nog sova lite till om en stund.

Ha en fin början på veckan!

måndag 02 /Julia

16 kommentarer:

  1. Jo semestern går fort förbi och många har börjat jobba redan.
    !00 m finalen kommer fler gånger på TV även om det inte blir i direktsändning då men är man trött så är man och då är det bäst att koja!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket sänds flera gånger och 100 m finalen fick jag se. Annars finns ju SVT-Play + OS kanalen London 2012 :)

      Radera
  2. Svårt att bevaka all idrott även om man är intresserad. Själv tycker jag det är roligast med små, lätta bollar och vippor i luften, men det är visst ingen som har förstått vilken höjdare de grenarna skulle vara i OS.

    SvaraRadera
  3. Det är ju lite jobbigt med allt detta idrottande!! Man vill ju se det mesta! Hoppas att ni har haft en bra dag idag.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer av vissa idrotter och mindre eller inte alls av andra ;-)

      Radera
  4. Varför finns det ingen katt-gren med "Kast med liten fjäderkotlett"? Om det gjorde det så skulle vi börja att titta på OS.
    Nosbuffar på er! ♥

    SvaraRadera
  5. vi har fortfarande semester och det är skönt att vara ledig med härliga sovmornar!

    SvaraRadera
  6. Här är det inte mycket det tittas på OS inte , försöker bara att hålla lite koll på när det är nån svensk som tävlar.
    Fast vi såg faktiskt på tennis matchen när Fedderer fick spö av den där engelsmannen :)

    SvaraRadera
  7. Det är tur att alla gillar olika sorters sporter
    Jag gillar inte dom som är nu
    mer konståkning och isdans som kommer i vinter.

    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gymnastik är vackert att titta på också. Tänk så duktiga de är :)

      Radera