Väderprognos för 5 dagar

lördag 15 september 2012

God lördagseftermiddag vänner!

 

00051

Vi har haft härligt soligt om än lite kyligt väder hos oss, Vi har väl inte gjort så mycket. Maken har ägnat sig åt trädgårdsskötsel bland annat. Han tog fram trimmer och avslutade förra veckans gräsklippning inne i rastgården. Smulan och Amanda var en smula upprörda medan det pågick, Trimmern låter värre ju än snabeldraken! De satt på verandan under den korta tiden husse gjorde fint inne hos dom.

Jag har pulat med lite ljudböcker och sånt på datorn medan jag lyssnade på

Kaffe med rån 1

ännu en gång. En klart annorlunda deckare. Det är kul också. Inte visste jag att uttråkade pensionärer kunde hitta på så mycket. Hoppas att författarinnan skriver fler böcker om Pensionärsligan!

Dagens middag blir inte komplicerad. Vi hade lite kalkon köttbullar i frysen. Till den gör maken potatismos, han är en mästare på det, även om jag gör precis lika som han blir inte min lika god som hans!!! Jag en gräddsås och vi tar lite lingonsylt till. Gott och mätta lär vi bli.

Han hittade även en halv kladdkaka i frysen till efterrätt. Tur att vi har lite vispgrädde till. Lyxigt eller hur. MUMS!!!

Vi ska rota fram nån film att titta på .

fyra_brollop_och_en_begravning

Jag tror att det får bli denna, om jag får välja.

En lagom tramsig och välspelad historia att koppla av till. Maken får lägga in sitt veto om han vill. Han vill kanske se flera av Poirots äventyr. Han får bestämma! Jag kan ju se precis det jag vill under veckorna ändå.

Ha en fortsatt fin lördag!

cat151 /Julia

10 kommentarer:

  1. Håller med tjejerna att såna där trimmers låter hemska, usch!
    Men fint blev det med all säkerhet inne/ute hos dom.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Låter som en god middag. Visst är det konstigt att mat som andra lagar ofta smakar godare än den man gör själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det nog ;-)
      Men just potatismos är han en mästare på!!!

      Radera
  3. Jobbigt att det låter så mycket när man ska få fint! Matte blev sugen på boken, såg att Helge Skoog läser och honom gillar hon.. Låter som ni kommer att ha en god och mysig kväll.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men nu är det nog gjort för denna sommar, tror vi.
      Helge Skog är bra :)

      Radera
  4. Jättefint väder idag :-) Jag hoppas de lika fint imorn.
    Det lät som en god middag det. Älskar potatismos.
    Vi åkte in till stan och åt på Mongolian Barbecue. Det var gott det också :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vällagad potatismos är jättegott, maken ÄR proffs på det :)

      Radera
  5. Härlig lördag och hoppas ni får en lika härlig söndag. Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Set lovande ut i alla fall. Det är soligt och 14,1 grader ute! Dags för en liten rullande promenad :)

      Radera