Väderprognos för 5 dagar

söndag 11 november 2012

Hej blöta söndag!

 

00018

Vi vaknade till regnsmatter, det öste ner och det var ganska varmt 7,9 grader. Vår förmiddag gick åt att se klart på DVDerna vi började på igår. Hon är så bra, Helen Mirren, i rollen som kommissarie Jane Tennison.

Efter lunch var det dags att plocka lite och maken förberädde sig för att åka ifrån oss för denna helg.

Vi bestämde att åka till biblan nästa lördag. De har flyttat och har invigning på lördag. Det är jättespännande och jag räknar med att det lär bli massor med folk, men jag vill bli av med de två ljudböcker som jag har hemma i vilket fall. Vi vet ju inte hur länge snön håller sig borta. Förra vintern var jag bara “insnöad” några veckor, men det är inget som jag kan räkna med kommande vinter. Dessutom måste vi handla. Det blev ju fiasko förra gången vi var iväg.

Jag har hittat en spännande strömmande musiksida tack vare mitt bibliotek. Med mitt lånekort-nummer kan jag logga in och lyssna hur mycket musik jag vill. Härligt! Nu kan jag ha stilla musik i bakgrunden till mina ljudböcker om jag känner för det Ler . De har det mesta i musikväg. Det är bara välja och vraka bland massor av musik. Både klassiskt och modernt. Jag kan själv sätta ihop en musiklista på det som jag vill lyssna på. Den sidan rekommenderas!

Tala med din bibliotek och fråga om de är anslutna till Naxos Music Library, kolla samtidigt att ditt lånekort kan kopplas till nätet. Jag vet att Stockholms Stadsbibliotek är ansluten, liksom mitt bibliotek. Sen är det bara sitta och njuta av ljuv musik när man vill!!!

Vi önskar alla en trevlig eftermiddag och kväll!

10 /Julia

10 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket bra saker det finns som man inte har en aning om! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vi kan bara hoppas att snön inte blir alltför ymnig i år. Förstår att man gillar den om man ska idrotta (skidor/skridskor m m) men för min del får det gärna vara barmark året runt.

    SvaraRadera
  3. Roligt med ett brett musikutbud som man kan använda när man vill! Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  4. Vad praktiskt att kunna lyssna på vilken musik man vill.
    Spännande att se hur det nya biblioteket ser ut, klart ni ska dit, får kanske trängas lite men ni kan ju göra en snabb tur dit.
    Hoppas handlingen blir bättre denna gång och att taxin kan hålla tiderna någerlunda.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättespännande, de får större lokaler i alla fall! Vi hoppas också att det blir bättre denna gång, men vi har ju inga tider att passa på lördag, som vi hade sist!

      Radera
  5. Här har det faktiskt varit uppehållsväder idag om än gråväder :)
    Matte o Husse har varit iväg en sväng och handlat för det ekade visst i kylen nu igen.
    Nu ikväll så sitter dom och slappar framför TV´n efter att ha smällt i sig en massa Thai-mat :)
    Låter spinnande att gå på invigningen av Biblioteket och låter kanonbra att man kan "låna" musik alldeles gratis med sitt lånekort !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ekar nog i vår kyl med till helgen!
      Vi ser fram emot det nya biblioteket.

      Radera