Väderprognos för 5 dagar

söndag 9 december 2012

Trevlig andra Advent!

 

advent 02

Vi hade en fantastisk fin vinterdag igår. Strålande sol och 3-4 minusgrader. Jag satt mest och läste medan maken tittade på skidåkning på längden, nerför och med gevär. På  efermiddan var det handboll för hela slanten på TV. Jag däremot satt och läste vidare med hörlurarna på, som gav mig ljuv musik i öronen.

Här får ni några bilder som jag bad maken ta runt huset.

PICT0922

Snön är ca 2 dm djup. Det fanns inga tassmärken i den djupa snön i rastgården berättade maken, bara några uppe i hyllan vid luckan. Den är ca en halv meter upp från utsidan. Smulan och Amanda vände väl redan där när de såg allt det där vita och läbbiga Blinkar! Onödigt att få snö enda upp till magen.

PICT0924

PICT0929

En vacker bild i motljus. Förhoppningsvis blir vädret lika vacker idag med!

Vi önskar er alla en fin söndag!

Brev till tomten /Julia

11 kommentarer:

  1. Vackra foton. Men *Brrrr*, så kallt!
    Vill bara tala om att "blogg-omröstningen" är borttagen och ingen av mina bloggar kommer att försvinna. Möjligtvis få en "Blogg-Paus" ibland. ;-)

    SvaraRadera
  2. Vi har haft -17 i natt, tur man sover inne, hihi!
    Det var en vacker dag igår och så fina bilder maken tog, snö är fint men det gör det svårt att ta sig fram så fort man har ett handikapp eller bara ryggont.
    Vi väntar på snöovädret som tydligen ska komma in i eftermiddag, räcker med snö nu, det har redan börjat blåsa.
    Ha en bra dag!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter ju där jag sitter ;-)
      Hoppas att ovädret ni väntar på inte blir så farlig!

      Radera
  3. Vad fina bilder och ni bor ju så vackert där. Men måste ni lägga beslag på sola idag? Här snöar det! Trevlig söndag! / Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls, jag vill gärna att alla mina vänner ska njuta av en solig vinterdag!

      Radera
  4. Låter som en riktigt skön dag!Visst är det vackert med all snön men just nu lite för kallt.. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Så fina vinterbilder din make har tagit, med sol som skiner så fint. Här var det -11 grader tidigare under dagen, så kallt :(
    senare hade temperaturen gått ner igen. Vill inte ha kallare.

    Tasskram

    SvaraRadera