Väderprognos för 5 dagar

tisdag 15 januari 2013

Snön vräker ner!

 

tuesday_06

Jag är så trött på allt det vita som envisas med att falla. Jag längtar efter barmark och möjlighet att åka nånstans. Vi vill ha vår snart.

Jag vill kunna åka till biblioteket. Den nya är så fin, så välplanerad, vi såg den ju bara som hastigast i november i samband med invigningen och då var det så mycket folk där.

PICT0969

Det syns lite dåligt hur snön vräker ner

PICT0968

på oss, men jag tog ett bar bilder ändå. Pippisarnas restauranger är lika välbesökta som vanligt. Nivån i automaterna sjunker stadigt. De är till glädje för Smulan och Amanda och till nytta för alla våra småfåglar som besöker dem. Vi har utfodrat sparvhöken också. Vi ser den nån gång ibland ta sitt byte utanför fönstret, men att ta en bild på den under jakt är så gott som omöjligt. Nåja, rovfåglarna måste ju också äta.

Vi önskar er en trevlig tisdag!

Ny dag tack /Julia

8 kommentarer:

  1. Jag vill också ha vår !
    Var jättekallt att tassa ute i snön så jag gick minsann bara en 5 meter sen sprang jag hem igen :)
    Många fåglar som vill ha mat här med nu !

    SvaraRadera
  2. Idag har vi verkligen fått vitt så det räcker!Har nog kommit 20 cm.. skönt att man kan vara inne då! Gissar att fjäderkotletterna är mycket nöjda över maten och att Amanda och Smulan är lika nöjda med utsikten! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både jamisar och fjäderkottletter är nöjda med arrangemanget :)

      Radera
  3. Hinna fota rovfåglarna är inte det lättaste snarare ett mirakel om man lyckas, hihi!
    Snö hos oss också och det har kommit stora flingor som sakta dalat ner, väldigt fint men jag gillar lite snö och särskilt om den inte fastnar.
    Det är kul att titta på småfåglarna som äter och se vilka som besöker matbordet säger matte.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har många sorters småfåglar hos oss, men mest talgoxar och blåmesar :)

      Radera