Väderprognos för 5 dagar

torsdag 17 januari 2013

Visserligen grått, men uppehåll!

 

Torsdag 05

Vi såg faktiskt solen i 10 minuter i förmiddags! Inte länge nog för en bild. Ute är det 4,2 minusgrader och jag är tacksam över att det inte snöar!

Vi har gjort lite måsten, det vill säga att jag har dammat och sopat golvet. Med hjälp av Smulan och Amanda. Självklart tar det längre tid när de jagar sopborsten, men de har så roligt att jag inte vill säga åt dem. Jag låter dem busa av sig och sen sopa färdigt snabbt som sjutton. Nu är det gjort i alla fall.

Ikväll tänker jag gratinera ett litet blomkålshuvud åt mig själv, den vill jamisarna inte ens smaka på. Möjligen slicka överbliven sås på min tallrik. De är duktiga på att diska, på sitt sätt!

Annars blir det mer att läsa och lyssna på musik. Jag funderar på att lyssna på Harry Potters äventyr än en gång på engelska.

PICT0394

Jag börjar lite smått med Harry Potter and The Philosopher’s Stone redan idag och har underhållning hela nästa vecka också! Det tar ju ett bra tag att lyssna igenom alla 7 böckerna.

Ha en trevlig torsdag! Imorrn är veckans sista arbetsdag för de flesta och sen är det helg igen.

Fredag-Gustav /Julia

7 kommentarer:

  1. Garfield funny! Happy Thursday to you!
    Kitty
    http://shespoketome.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni inte fått mer snö idag.
    Kul att tjejerna kan hjälpa till med städningen, hihi!
    Har full förståelse för att tjejerna ratar den där kålen, hade jag också gjort men såsen ja den hade man nog kunnat smaka.
    En dag till jaaaaaaaa!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så blir det ofta eftersom jag gillar grönsaker mer än kött...

      Radera
  3. Här uppskattas minsann inte städhjälpen! I vägen heter det här men å andra sidan så gillar vi inte snabeldraken.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar inte snabeldraken sittande i rollstol, därför blir det sopborsten när maken inte är här.
      Det är roligare med sopborste för Smulan och Amanda också, de flyr när snabeldraken kommer fram.

      Radera
  4. Rena rama våren hos er ju !
    Här hade vi hela -13 grader imorse :)

    SvaraRadera