Väderprognos för 5 dagar

fredag 5 april 2013

Jag är trött idag!

 

00031

Sitter och lyssnar på The Clan of the Cave Bear och önskar att klockan ska gå lite fortare. Vi längtar efter Make/husse alla tre. Nåt mer orkar jag inte efter ha låtit jamisarna jaga sopborsten på förmiddan. Jag dammar av de svarta ytorna senare.

Jag pratade med honom nyss och han kommer som vanligt på eftermiddan Ler. Med sig har han veckans post och påsen med den rena tvätten. Han är underbar!

Ikväll blir det pizza med gottigt på. Brödmaskinen fixar degen och tomatsås kokade jag igår, den står och gottar till sig i kylen, för att läggas i lämpliga portioner i frysen. Sen tar vi det vi har hemma att lägga på. Maken ska köpa mozarella, pizzan blir så gott med lite rökt kalkon och några tunna skivor lök på under osten.

Ha en solig fredag!

11 /Julia

13 kommentarer:

  1. Låter ju gott det där! Här ska vi fara ner till havet och grilla. Kram, Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott, men är det inte en smula kallt ute fortfarande?

      Radera
    2. Ja kallt och kallt, några plusgrader och gapakojan står i lä så det är skönt att sitta där och äta. Jo man måste ju klä sig varmt förstås. men det ska bli flera grillningar framöver och det blir ju förhoppningsvis lite varmare också. Kram, G.N.

      Radera
  2. Vilket perfekt upplägg för en myskväll! Pizzan gör mig riktigt avis, jag bara älskar mozarella - och ändå smakar det inte så mycket, hur kan det då vara så himla gott? Ett av naturens mystiska mirakel :-)
    Önskar er alla en riktigt härlig helg!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Have a wonderful Friday...pizza sounds good! XO

    SvaraRadera
  4. Mozarella är gott det gillar både jag och matte, mest matte så klart, hihi!
    Tiden går alltid sakta när man väntar på nått trevligt.
    Snart kommer han!!!!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  5. Fredagsmiddagen låter som en given succé. Trevlig helg på er allihop.

    SvaraRadera
  6. Hemma gjord Pizza det är gott det !
    Trevlig helg på er :)

    SvaraRadera