Väderprognos för 5 dagar

tisdag 4 juni 2013

Grått och blåsigt!

 

11

Jag vaknade strax efter 4 imorse, hungrig och blodsockret nere vid anklarna. Det var bara att gå upp och fixa första frukosten. Jag åt och mådde mycket bättre, men var ganska trött. Klart att jag inte hade sovit färdigt så tidigt. Efter några timmar insåg jag att jag måste nog sova lite till. Jag fick sällskap i sängen och somnade om vid 9-tiden och sov till halv tolv!!!

Vi har blåsigt och temperaturen har sjunkit till dryga 15 grader mot gårdagens nästan 25 kvava grader. Det är riktigt skönt att andas, till och med frysa lite. Luften är behaglig igen.

Min dag är lite upp och ner eftersom jag har sovit på udda tider under förmiddan. Eftersom det är mulet och blåsigt

PICT1231

har jamisarna lagt sig i soffan för att sova ännu mera! Vad annat kan man göra efter att ha busat i olika omgångar. De tar igen sig för att orka busa mera ikväll igen.

Jag sitter och läser 9174231227  inköpt för 28:- hos Adlibris som E-bok på 2 språk.

Två böcker till priset av en: Telegram klassikers utgåva av Den store Gatsby innehåller både den svenska översättningen och den engelska förlagan.

Jag blev sugen att läsa boken igen. Jag har nog inte läst den sen gymnasiet. Idag får Tjajkovskij för musikunderhållningen i bakgrunden.

Vi önskar er en trevlig fortsättning på tisdagen!

good_afternoon_04 /Julia

8 kommentarer:

  1. Den store Gatsby har ju precis kommit som film nu med Leonardo di Caprio. Tyvärr inte min favoritskådespelare, men jag har ju inte sett just den här filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just filmen som gjorde att jag ville läsa om boken. Jag går ju aldrig på bio!

      Radera
  2. Åh här nere skiner solen från en klarblå himmel idag igen :)
    Fast det blåser jättemycket och det har jag ingen nytta av eftersom jag ju inte vindsurfar ;-)

    SvaraRadera
  3. Matte säger också att dagen blir lite konstig när man sover sådär eller sover middag men du behövde det nog för att vakna klockan 04 är lite för tidigt men det är ändå tur att du vaknade eftersom blodsockret var lågt!
    Vi har varmt och soligt men det blåser rätt bra!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var skönt att sova mer :)
      Jag vaknade för ett badrumsbesök och det var efteråt jag kände att jag var hungrig. Det är jag i regel inte så dags, bara om mitt blodsocker är låg.

      Radera
  4. Tänk vad konstigt det blir såna dagar när alla rutiner rubbas. Hoppas nu att du får sova ikväll.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vi håller tassarna för att du kan sova ordentligt ikväll!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera