Väderprognos för 5 dagar

onsdag 11 september 2013

Hej soliga onsdag!

 

wednesday_05

Nu har jag haft Windows 8 i flera veckor och jag upptäcker allt fler saker som jag inte tycker om…

Programmet tycks fungera som en mobiltelefon med olika “appar” (vilket jag är jättedålig på) och den hittar på egna märkliga lösningar på det mesta och varför vill den att jag ska köpa en massa konstigheter???

Jag vet! Jag har inte lärt mig genvägarna och listat ut klurigheterna på långa vägar än, men ibland tror jag att jag blir knäpp på programmet.

Vissa sidor typ låser sig och går inta att ta bort. Det har hänt flera gånger med bland andra min musiksida och dokumentsidan. Liksom då jag hämtar fanfiction till min dator. Då är det bara att stänga av allt och starta om eländet och hoppas att den inte låser sig igen.

Jag vill inte ha en massa musikförslag att köpa från HP Connected Music, utan vill lyssna på den musiken jag har i datorn med den gamla vanliga Windows Media Player, eller kan hämta strömmande gratis från Naxos Musik Library!

Det tog mig flera dagar att lista ut hur jag skulle göra. SUCK…

Sen vill jag kunna nå flera sidor snabbt även om jag läser en vanlig PDF-fil (som också fungerar annorlunda mot W 7-an). Jag kom på hur det går till för ett tag sen, men det var enklare när jag hade allt samlat längst ner i kanten.

Ni får ha överseende med att jag är en dålig bloggare just nu (för tillfället), men jag ska försöka att lära mig datorn så snabbt som möjligt så allt kan fungera som vanligt.

Min tid rinner iväg så snabbt under dagarna utan att jag egentligen gör nånting konstruktivt. Jag hinner inte med nåt alls… Sen hjälper det inte att jag läser långa spännande fanfictions på 500 och till upp emot 800 sidor ibland.

Nåja, jag knogar på och säger allt annat än vackra saker. Jag visste inte om att jag kunde så många fula ord Generad. Tur att tjejerna inte för dem vidare…

Ha en trevlig och solig onsdag!

Onsdag 05 /Julia

6 kommentarer:

  1. Matte säger att hon har hört många klaga på samma sak, typ som du gör och troligen tar det längre tid att tänka om för de gamla Windows har ändå varit rätt lika.
    Du kommer snart på allt ;)
    Tiden går snabbt och matte sa idag att hon har så mycket att göra så egentligen skulle hon inte hinna jobba nu, hihi! Böcker som ska läsas och annat kul, inga måsten men kul saker!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har jag bara behövt starta om 2 ggr idag mot 5 igår *asg* Alltid nåt ;-)
      Det är just dom inte är "måsten" som är roligast!!!

      Radera
  2. Men visst är det jobbigt med na saker som inte fungerar som man vill. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Fy-jam så eländigt det låter med Windows 8 :(
    Här håller matte tummarna för att hon INTE behöver byta dator på väldigt läääänge :)

    SvaraRadera