Väderprognos för 5 dagar

onsdag 27 november 2013

Växlande molnighet och +6,8 grader ute.

 

wednesday_05

Efter den rejält kalla natten (-7,2 grader) till tisdag är det åter varmt och + grader. I natt var det +1,8 grader som kallast och nu är det nästan 7 grader varmt i skuggan.

De är en lite märklig och mild höst, men så länge snön håller sig härifrån är jag glad. Nu är väl solen på väg ner, det mörknar allt tidigare dag för dag.

Egentligen är det just mörkret som stör mig mest, om man bortser ifrån snön, på hösten och vintern. Visst blir det ljusare med ett tunt snölager, men de senaste vintrarna har det varit massor av snö och den kom tidigt också. Jag ska nog inte säga så mycket när allt kommer omkring.

Så här såg det ut för ett år sedan

PICT0917

och jag hoppas att snön inte kommer 29/11 i år! Det är absolut inte nödvändigt! Jag vill gärna ut i helgen. Åka och titta om våra två Zoo-affärer gör nåt av Kattens Dag. Jag har ju varit “insnöad” de senaste två åren vid Första Advent och har missat Kattens Dag i zooaffärerna här närmast oss.

Så våra lite lösa planer är att ge oss iväg på lördag för lite bus och kanske att handla lite som behöver fyllas på i kyl, frys och skafferi.

Men det beror ju på vad vi får för väder till helgen. Håll tummarna att vi slipper det vita nedfallet till dess i alla fall!

Onsdag 05 /Julia

7 kommentarer:

  1. Visserligen kan det vara bra att snön lyser upp lite, men det är inte värt nackdelen med halka och annat elände.

    SvaraRadera
  2. Vi ska nog, förhoppningsvis klara oss ett tag till från det vita. Visst ett lätt lager så det blir ljusare men då måste det vara kallt så det inte blir slaskigt.
    Hoppas ni kommer iväg.

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
  3. Hi Julia hope you have a nice day for shopping...Have a Great Day!!!
    Purrs...

    SvaraRadera
  4. Gillar inte heller snön ngt vidare. Hoppas ni kommer iväg på kattens dag.
    Ta tass om er allihop
    Tasskram

    SvaraRadera