Väderprognos för 5 dagar

tisdag 3 december 2013

En grå tisdag!

 

tuesdaycat

Jag undrar vart gårdagen tog vägen? Jag gjorde väl inget speciellt, satt i soffan med fötterna i rullstolen och Letto i handen och läste medan TVn var på tyst i bakgrunden med UK Championship i snooker på Eurosport. Tjejerna låg i en hög på lagom gos avstånd bredvid. Vi hade  en trevlig och gosig måndag.

OK, jag gillar snooker och tittar gärna på de få sändningar som finns att se, speciell då mina favoriter Ronny O’Sullivan, Mark Selby eller Judd Trump spelar. Det vore kul om det fanns lika duktiga svenskar som spelade i turneringarna.

Idag tänker jag göra samma sak som igår. Läsa och se på Eurosport bekvämt sittande i soffan om min rygg vill. Jag sitter faktiskt bättre i rullstolen, men det är skönt att byta ibland. Tjejerna gillar att ha matte i soffan och de kan ligga riktigt nära.

Amanda kommer med en leksak ibland, oftast en musebus, som jag ska kasta som hon hämtar tillbaka. Hon vet att så länge som hon hämtar musebusen får hon leka mer. Till Smulan får jag kasta torrisar, det tycker hon om! Hon jagar runt den på golvet innan hon äter upp den.

Vi önskar våra vänner en trevlig tisdag! Samarbete på hög nivå!

mus028 /Julia

15 kommentarer:

  1. Ja, tänk så fort tiden går när man har det bra! Så mysigt med bra tv och trevligt sällskap. Frasse älskade också när jag kastade torrisar <3
    Önskar er en fin fortsatt tisdag!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Om man tycker om sport finns det ju mycket att titta på i TV. Bra att växla lite mellan läsning, TV-tittande och bus med katterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar bara vissa sporter som jag gärna tittar på :)

      Radera
  3. Wishing you a Beautiful Day Julia...Hugs & Purrs

    SvaraRadera
  4. De är så duktiga dina tjejer som gör så, speciellt att hämta musebusen igen!
    Klart de gillar att krypa nära när du sitter i soffan, är ju mysigt att gosa med matte!
    Tack för godsakerna!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda vill gära hämta saker :)
      Hoppas att de är av rätt sort ;-)

      Radera
  5. Där kunde man jama om samarbete! :)
    Hoppas du fick en härlig dag i soffan med tjejerna
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vi på kattsajten har sammanställt en länklista över Sveriges kattbloggare - och du är en av bloggarna vi har lagt till på listan! Du hittar länklistan här: http://www.hemmetsjournal.se/katt/Hem/Lankguide/. Länka gärna tillbaka till oss! Mvh Ingrid, Hemmets journal/kattsajten.

    SvaraRadera
  7. Hoppas du fick en mysig dag i soffan med Smulan o Amanda !
    Här kommer jag också med musebusar och bollar och ger till matte o husse , så att dom kan kasta iväg dom :)

    SvaraRadera