Väderprognos för 5 dagar

fredag 28 mars 2014

Äntligen fredag!

 

Fredag 1

Tänk att veckan gick så fort ändå. Vi vaknade till strålande solsken. Det verkar bli en fin fredag.

Nu gäller det att få dagen att gå med nåt spännande. Jag har letat efter en lagom spännande bok i mitt digra Kindle bibliotek.

Jag hittade den här att

813BKPfJoLL._SL1500_

läsa idag. Den här är ännu en bok om och med katter i huvudrollen. Jag har tidigare läst den första boken av

81y3gWBd1CL._SL1500_

Karen Anne Golden, som också handlade om katter. Underhållande lagom långa mordmysterier. Jag tycker om författarinnans berättarspråk, så den ska jag läsa idag. Jag tror inte att hon har skrivit fler, men ska kolla upp det vid tillfälle.

Maken beställde pizza till middag. Han får köpa lite salami, några champinjoner och mozzarella att lägga på, medan jag tinar min  tomatsås under dagen, som jag har gjort tidigare. Pizzan blir godast med egen sås. Med tunnskivad lök och svamp kommer den bli jättegod. Degen tar brödmaskinens knådprogram hand om som  vanligt!

Ha en härlig fredag!

00040 /Julia

5 kommentarer:

  1. Härligt med fredag och det ska visst bli sol i helgen så vi hoppas på lite skönt uteliv! Gott med egen pizza och så lite soffmys på det! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Ja tänk så fort fredagen kom igen men nu tycker jag att tiden ska sakta ner när det är helg, hihi! Hade varit kanon om det fungerade så!
    Trevlig helg på er och smaklig pizza!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
  3. Nu kommer jag tassandes bara en vecka försent :)
    Här kom ju min matte hem förra fredagen och hon o husse var och handlade och hade mycket att prata om.
    Här var det Taco´s på menyn förra fredagen :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera