Väderprognos för 5 dagar

söndag 29 juni 2014

Trevlig söndag på er, vänner!

En sak är säker! Det bli massor med läsning och musik när man ligger på sjukhus. Kul att avdelningen har en pyttliten bibliotek. Jag har botaniserat och hittat en del kuliga böcker.
Vad sägs om en liten bok om Edward VIII Abdikation från 1937? Kul läsning, även om språket är gammalmodigt.
Som tur är,  har jag ju min Kindle med ett digert innehåll. Så jag lider ingen brist på nåt att läsa.
Jag ger mig ut på Amazon.com också,  för att se om de ger bort någon bok som jag är intresserad av.  Ibland gör dom ju det och då är det bara att hämta den.
Fast jag har faktiskt  köpt 5 böcker för $0.99 styck = $4.95, det vill säga ca 35:-. De fanns på min önskelista sen ganska länge och nu när de har sänkt priset på dem passade jag på.

Vädret är ju som det är,  men jag är nöjd. Bättre att det är svalt än för varmt.

Jag önskar er alla en trevlig söndag! 
/Julia

9 kommentarer:

  1. Kul att du börjar kunna röra på dig mer och mer nu. Trevlig söndag på dig oxå. Hållet tummar p tassar för att de släpper hem dig snart. / Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du har en massa böcker att läsa nu när du är på det sjuka huset !
    Här nere är det inte heller alltför varmt , men det är skönt tycker jag o matte :)
    Trevlig söndag på dig med !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Du "känns" som om du mår bättre nu även om du inte kommit hem än.
    Vet du när det blir eller det beror på hur du fixar att klara dig själv? Hoppas det går framåt med dig.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så dröjer det. Jag har nästan lika ont som förut. Jag vill inte ha mer smärtstillande än jag måste och jag BEHÖVER definitivt hjälp av en duktig sjukgymnast! Hoppas att jag får det i veckan som kommer. Innan jag kommer ur sängen och kan sköta mig som tidigare, det vill säga utan konstant hjälp, blir det svårt att komma hem.
      En liten tröst är att Amanda har det så bra hon kan få utan matte.

      Radera
    2. Vi hoppas att det ändå går fort så du kan komma hem för din egen skull.
      Nu hoppas vi på en bra sjukgymnast!

      Kramizar & Nospussar

      Radera
  4. Bra att man kan göra fynd även när man ligger på sjukhus. Hoppas det går framåt med tillfrisknandet och, framför allt, att du inte har ont.

    SvaraRadera
  5. Det låter som om du håller humöret uppe trots allt som har hänt. *gladsvans* Härligt med tillgång till böcker och att du fortfarande hittar nya guldkorn. Här tycker matte också det är skönt med avsaknaden av flämtvärmen, men lite sol hade inte skadat.
    Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Tycker också att det känns som att du börjar bli bättre, så fortsätt med det, kram på dig <3

    Mimmi, Tarzan, Sessan och Deras Matte

    SvaraRadera
  7. Vi tycker att det är jamarskönt att du bloggar fast du ligger på sjukhus, för vi vill veta hur du mår och har det! Bra att kunna fynda böcker också... då blir det inte så trist att ligga inne. Vi har ju hört av gammelmatte hur tråååååkigt det brukar vara...

    Spinnhealing från klosterkatterna genom Majsan, abbemissa. Mattarna skickar varsin varm kram!

    SvaraRadera