Väderprognos för 5 dagar

fredag 25 juli 2014

Hej vänner. En liten uppdatering i supervärmen.

Det är många som inte mår så bra i hettan just nu. Jag är nog en av dem. Jag kan knappt minnas hur det kändes att frysa. Fast tidigt i morse var det rätt skönt. Bara runt 15 grader vid 6-tiden.
Efter en lååång sval dusch i morse kändes det bättre ett tag. Tråkigt att det inte varade så länge.
Allt verkar gå på halvfart. Mina  medboende orkar inte mycket heller.  Flera av dem ligger bara och flämtar. Det vore skönt med AC på avdelningen, för att få ner temperaturen några grader. Visserligen har de sagt att det blir svalare fram emot söndag. Hoppas att de har rätt.
Jag tar det lungt i värmen. Maken kommer på eftermiddan och har med sig nåt gott.
Frukt och lite annat jag bad om. En ny korsordstidning, som jag har prenumererat på länge, har kommit i brevlådan, jättekul.
Jag har beställt en ny prenumeration på Expressen's korsordsbilaga. Jag fick se att jag kunde göra det. Trevligt! Tänk om jag hade vetat det tidigare, nåja nu kommer den automatiskt också.
Ren hjärngympa är nog vad man orkar med, förutom att läsa i hettan. Lyssna på lite ljuv musik ingår också i min dagliga underhållning. Jag gör ju det bästa som jag kan utan att anstränga mig allt för mycket.

Ha det så bra i hettan och glöm inte att fylla på med vätska för både er och djuren!!!
Kramar
/Julia

7 kommentarer:

  1. Hej vännen! Här nere i Skåne är det åxå supervarmt så det går på halvfart här med.
    Elvis har varit ute på balkongen ett par ggr idag o myst i skuggan under en stol som jag har ståendes där. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Nog är det så att det blir inte många knop under dagen. Skönast på kvällen, då brukar jag och matte sitta ute en god stund.
    Borde finnas ac på ställen där människor är för att få hjälp för det kan bli rysligt varmt.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR rysligt varmt, men jag har det svalare än många andra.
      Mitt rum är mot nordost och jag har bara sol en liten stund på morgonen.
      SKÖNT!!!

      Radera
  3. Jo här uppe har vi inte heller gjort mycket o veckan
    Madicken vi har promenerat till havet och badat
    Tur du fick ett bra rum i alla fall. Må så gött denna helg och hälsa maken. Kramar Gunilla och co.

    SvaraRadera
  4. Ja inte har man gjort mer än man behövt dom senaste dagarna !
    Här har det åskat och regnat nu i eftermiddag och det har svalnat av rejält :)
    Tycker också det borde finnas AC på sjukhus och äldreboenden !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Ja nu är det många som mår dåligt i värmen, matte är helt däckad här hemma också. Synd att de inte satsar på lite kyla på sjukhus och andra vårdinrättningar, det är ju ännu jobbigare med värmen om man mår dåligt redan innan.
    Härligt med besök av maken och att få lite ny förströelse.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Tror vi alla längtar efter lite svalka nu. Risken är ju bara att det blir 4 veckors regn istället.

    SvaraRadera