Väderprognos för 5 dagar

måndag 11 augusti 2014

Idag öser regnet ner…

 

regn006

… typiskt för makens första semesterdag! Inget att göra åt, men visst är det liiite tråkigt. Skönt att temperaturen är behagligare nu. Idag visar var termometer 18,9 grader. Mycket bättre och trevligare, för mig i alla fall.

Han måste ge sig iväg till apoteket i vilket fall. Förhoppningsvis får han skjuts av grannarna. Jag har för mig att de talade nåt om att åka och handla idag själva. Han får säkert följa med om han ber dem. De är ju så gulliga.

Jag har fått tag i min läkare också. Jag hade helt slut på två av mina mediciner, det är dem maken måste hämta redan idag.

Doktor Catharina lovade att fixa recept på dem genast. Hon har fått veta om att jag har legat på sjukhus och på Magnolian. Hon har också fått min nyaste medicinlista, men inte alla journaler, dem ska hon begära att få från de ställen jag var på under de lite dryga två månader jag låg inne. Självklart ska hon ha dem. Jag har sagt till från början att vill att de skickas till henne!

Hon är bara så duktig och har varit min läkare i dryga 6 år nu! Ganska ovanligt för en husläkare tydligen.Jag har talat med flera som har fått byta och träffat en ny läkare varje gång de har besökt sin vårdcentral. Tråkigt för dem tycker jag. Det är tryggare att få träffa en läkare som känner en sedan länge. Då behöver man inte dra sin sjukhistoria varje gång man är där.

Ni får ha en fortsatt trevlig dag, fast det är måndag!

monday_9 /Julia

13 kommentarer:

  1. Det har utlovats regn här också. Jag hoppas att det blir det för gräsmattorna börjar bli brända. Det är så himla torrt. Skönt att ha en och samma husläkare, och som är bra dessutom. Det ger en stor trygghet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt med samma läkare, det betyder jättemycket om man har hittat en man trivs med och har förtroende för.
    Här njöt matte av att för första gången på 5 veckor vakna och det var under 25 grader inomhus.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra läkare betyder jättemycket!
      Visst är det härligt nu, när det är svalare!

      Radera
  3. Hoppas maken fick åka in idag.
    Visst är det en himla tur att man kan få komma till samma läkare varje gång (nästan), matte vet inte ens vem hon har för det har skiftats och så har hon inte varit hos läkaren på jättelänge och det är hon ju tacksam för.
    Vår semester började också med regn men sen blev det ju toppen, lite för varmt men ändå toppen.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fick han :) Och jag har fått påfyllning av mina piller.

      Radera
  4. Hoppas vädret snart blir bättre på er semester. Det behöver ju inte bli 30 grader, men lite sol är inte fel.

    SvaraRadera
  5. Lite skönt med regn nu ändå, vi får hoppas det blir bättre sen så ni kan njuta av härligt väder också! Förstår att det är jätteskönt att ha samma läkare, som sagt inte så lätt idag.. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får gärna regna på nätterna;-) Men på dan vill vi nog ha uppehåll och runt 20-22 grader.

      Radera
  6. Typiskt med regn på första semesterdagen :(
    Här nere har det varit fint väder halva dagen och en +22 C , sen kom det en skvätt regn och sen kom solen igen :)
    Skönt att höra att du haft samma läkare i 6 år , min husse bytte till en privatläkare för att han skulle få samma varje gång.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Bra med en husläkare man kan anförtro sig åt. Nu äntligen öser det ner här också. 16 grader nu i kväll. Men kvavt ändå Moin Gunilla m.fl.

    SvaraRadera