Väderprognos för 5 dagar

lördag 30 augusti 2014

Nu är MIN semester över för denna gång!

 

saturday_02

Maken har fått ledigt från Amanda och mig Blinkar! Han får njuta av vad som är kvar av sin semester på egen hand. Vi brukar göra så. Han åker ifrån oss sista lördagseftermiddagen för att samla ihop sig och sina pinaler under söndagen till han ska jobba på måndag. Han kan behöva en helt ledig dag, då han bara gör vad han vill.

Nu får vi längta efter honom till kommande fredag, då allt är som vanligt igen. Vi har fått gjort nästan allt vi har velat under semestern. Varit ute på bus några gånger och det viktigaste (årets val och röstningen) fixade vi igår. Vi har gott om mat, både Amanda och jag för nästa vecka.

Jag ska äta upp resterna av kycklingen och mimosasalladen till middag. Jag är säker på att min lilla tjej vill smaka idag också och det får hon så gärna!

Jag har ganska ont efter gårdagens bravader, men det var värt. Vi hade ju så roligt! Dessutom träffade vi en av undersköterskorna från Magnolian och hennes söta taxelina, Fia, igår på torget. Det var ett kärt återseende. Nu är det äntligen hennes tur att åka iväg på semester. Hon och familjen ska tillbringa den i Dalarna. De kommer därifrån.

Amanda sover gott i min nya säng efter förmiddagens katt-fnatts-race med mask-jakt. Masken (som hon fick i förra veckan) är spårlöst borta igen, hon kommer väl med den när hon vill busa med mig och den igen. Hon trivs lika mycket som jag i sängen och inatt behöver hon inte gå i mellan mattes och husses sängar, hon kan sova gott hela natten hos mig.

Jag ska ägna dagen till att lyssna på nån av mina lånade böcker och lyssna på ljuv musik till.

Vi önskar er alla en skön och solig söndag!

00080 /Julia

5 kommentarer:

  1. Sagt det innan men säger det igen, semestern gå rent för fort!
    Bra att ni är nöjda med semestern och vad ni gjort, känns alltid bättre då trots att den är slut.
    Tror nog att maken hellre hade stannat hos er längre men det är rätt skönt att komma i " jobbfas" igen innan det är dags för det är alltid nått som ska fixas har jag förstått på matte.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt bra att få ett dygn hemma att landa och komma i jobbform. precis som ni säger :)

      Radera
  2. Det låter som ett bra upplägg av semestern. Hur mycket man än tycker om varandra kan det vara bra att få lite "ensamtid". Bra att du och Amanda verkar nöjda med sängen!

    SvaraRadera
  3. Som jamat, semestern är alldeles för kort men härligt att känna sig nöjd. Nosbuffar

    SvaraRadera