Väderprognos för 5 dagar

fredag 19 september 2014

En dimmig fredagsmorgon!

 

7friday14

 

Vi vaknade till en dimmig, men ganska mild (8,9 grader) morgon. Dimman lättade rätt så fort och nu skiner solen av och till. Temperaturen har stigit till 17,5 grader i skuggan och det blåser lite lätt. Ganska trevligt med andra ord.

Jag var lite elak mot Söta Fröken, för jag passade på att sopa snabbt medan hon var i rastgården. Jag var nästan klar med att sopa allt i sopskyffeln när hon kom in och upptäckte vad hon missade. Snäll som jag är fick hon dock jaga sopborsten lite när jag var klar!

Så nu är det helgfint hos oss tills maken - husse kommer. Vi har pratat som vi alltid gör när han ringer vid sin lunch och jag kom på ytterligare ett par saker som han måste köpa med sig. Det var bara några skivor pålägg kvar, så det måste köpas! Förutom det vanliga. Frukt, fullkornsbröd att rosta till frukost och lite salta pinnar. Jag äter inte nån annan form av snacks och sällan annat godis än mörk choklad av god kvalitet, av vilken det blir en ruta dagligen (jag skyller på att min mage mår bra av 10 gr mörk choklad Ler med tungan ute). Varken chips eller salta nötter. Ostbågar kan hända att vi äter nån gång om året, men det blir ytters sällan. Jag tycker bättre om pinnarna och de är inte lika kaloririka som annat salt “godis”. De synliga saltkornen pillar jag oftast bort från dem, så det blir mindre salt jag får i mig.

Jag ska fortsätta att läsa mer fanfiction, denna gång på temat Twilight, det finns massor av dem ute på nätet, men allra bäst tycker jag om P A Lassiter och hennes böcker. Hon har skrivit om alla böckerna ur Edwards perspektiv och de är läsvärda för alla Twilight-fans. Det känns rätt så roligt när jag tänker på hur ovillig jag var att läsa om vampyrer för så länge sedan. Jag har läst några andra vampyrhistorier sen dess, men det är nåt alldeles speciellt med just Edwards och Bellas kärlekssaga och familjen Cullen.

Amanda ligger på min säng som en liten lurvig prydnadskudde och sover gott efter jakten på sopborsten. Hennes höjdpunkt för dagen.

Vi önskar er en fortsatt solig fredag och en fin början på helgen!

996970_10152157688023573_1175769697_n /Julia

6 kommentarer:

  1. Bra att Amanda fick hjälpa till lite med sopningen på slutet. Borstar ÄR ju välidgt kul - något som få tvåbeningar insett.

    SvaraRadera
  2. Matte säger att det är alltid lättare att städa när vi fyrbenta inte lägger oss i men det kan vara kul att jaga sopborsten. Snällt att hon fick jaga den när du var klar, hihi!
    Ibland, nä faktiskt ganska ofta är det gott med snacks och jag tror mitt ät lika nyttigt som ditt så då kan man äta med gott samvete, hihi!

    Krampar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då var jag ju klar :)
      Precis. Visst är salta pinnar bättre än de andra!!!

      Radera
  3. Hoppas husse kommer tidigt idag så er helg tillsammans blir lite längre. Nosbuffar

    SvaraRadera