Väderprognos för 5 dagar

onsdag 3 september 2014

Lika soligt och milt!

 

993wednesday13

Vi har lika soligt och varmt som igår. Amanda har varit ute på verandan och njutit av solen, men hon kom in och la sig i en solstrimma på sängen. Då ser hon mig om hon vill, fast just nu sover Söta Fröken gott! Vi har busat med en musebus som hon hittade. Det gick lika bra, men jag undrar ändå var hennes mask är…

En liten förklaring till gårdagens inlägg.

Jag kollar alltid svarsmailet när jag har hämtat en gratis-bok från Amazon.com. Där får jag bekräftat att boken verkligen inte kostar nåt. Jag har faktiskt blivit “lurad” nån gång, då de visst har dragit pengar från mitt konto.  Då visste jag inte hur jag kunde lämna tillbaka en Kindle bok, men nu har jag lärt mig! Jag har också hittat orsaken till den snabba prisändringen! Såhär står det i deras förklaring:

Why is this free or not free?

Amazon Bestsellers lists are updated hourly. Between list updates, the price of an item may change from being free to having a price and vice versa. Although the item's price changes immediately, the list and its rankings stay the same until the next hourly update.

Nu, för att undvika otrevliga överraskningar tittar jag i min in-korg efter “köpet”. Om de mot all förmodan har dragit nåt från kontot, lämnar jag tillbaka boken genast, utan att ladda ner den. Det fungerar rätt bra, men kan ändå kosta några ören på grund av att valutakursen ändras. Tur att banken inte tar ut några avgifter!

Jag var ute på en gratisrunda idag med och hämtade dessa två

71ujZW1B6nL._SL1500_  81BiaJzSYYL._SL1500_

kattmysterier. Nu är det bilderna som är länkar till respektive bok om ni är intresserade Ler! (Jaha, det är som igår, när jag kontrollerade länken efter publiceringen av bloggen! Priset stämmer inte på “the case of the Tabloid Tattler” SUCK, men jag fick den gratis i alla fall! DET hade jag kontrollerat en extra gång!)

Allra först ska jag läsa färdigt gårdagens fynd. Den är lite läskig bitvis, men jag hoppas på ett lyckligt slut. Katterna förekommer ju i flera böcker, som är skrivna senare än denna. Så den måste sluta bra!

Ha en trevlig och solig onsdag, vänner!

Onsdag 05 /Julia

4 kommentarer:

  1. Visst känns det härligt med några dagar med lagom sol och värme! Fina fynd idag också! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Det är mysigt med sol men man måste ha koll på matte åndå, då är solstimmor bra.
    Det är bra att du får en bekräftelse på att böckerna är gratis så du inte hamnar i skarven mellan gratis och att den den kostar.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Numera är dom rätt bra med att de böcker som kostar tar tid innan svarsmailet kommer. Är den inte i inkorgen genast, så då kan det vara att jag kom i skarven, men det har bara hänt en gång. Då kostade boken $3,74 = ca 26:- och den boken ville jag verkligen ha, så jag lät det vara och betalade. Böcker, även dem på rea, kostar oftast mycket mer hemma!

    SvaraRadera