Väderprognos för 5 dagar

söndag 28 september 2014

Vi hade en underbar dag igår!

 

Lat söndag

Vi började dagen rätt så tidigt med te och var sin macka. Färdtjänsten kom redan klockan nio.

Vi åkte iväg och hämtade vattenkokaren och brödrosten.

PICT1575-001

Nu står de på plats! De är jättesnygga och det var extrapris på vattenkokaren! Istället för 299:- betalade vi bara 199:- för den liksom för brödrosten! Ytterligare plus för vattenkokaren är att det inte droppar när jag häller ur den, vilket den gamla gjorde, hur försiktig jag än var! Hurra!!! Trevligt att jag verkligen hörde rätt när jag ringde. Tur att jag misslyckades med att beställa den via nätet för ordinarie pris! Jag kommer alltid att kolla våran affär först i fortsättningen också om vi behöver några fler apparater i köket!

Middagen blev Toast Skagen till förrätt, hemma grillad kycklingfilé, potatisgratäng och sallad. Vi modifierade efterrätten och åt en super god mandeltårta med mörkchoklad från frysdisken! Det var första gången vi provade den, de hade extrapris, men säkert inte den sista gången vi köper den. Maken gjorde ett bra val! Den var verkligen jättegod och inte alls så söt som jag befarade!

Efter en varm (+11 grader) natt har vi nu 16,2 grader. Solen leker kurragömma bland molnen och det blåser litegrann. Maken får säkert en torr promenad genom skogen.

Jag ska fortsätta att läsa en av mina köpta böcker på temat “what if”, när maken har åkt.

81l-MuKepiL._SL1500_ 913Hj7T OyL._SL1500_

Charlotte är bok 1 och Rosings bok 2 om två av bifigurerna i Pride & Prejudice (Bilderna är länkar). Jag har läst halva första boken och den är verkligen trovärdig och jättebra! Den kunde lika gärna ha skrivits av Jane Austen själv. Författarinnan är en ny och mycket angenämt bekantskap. Jag ska hålla utkik efter om fler böcker av henne dyker upp på samma tema.

Annars händer det nog inte mycket annat. Jag har ont och det är lika bra att jag tar det varligt efter gårdagen. Just nu sover Amanda efter förmiddagens katt-fnatts-race med husse. Jisses så kul de hade! Jag är övertygad om att maken hade lika roligt som Söta Fröken.

Vi önskar er en skön och solig söndag! (Amanda med sin lilla rådis)

PICT1574 /Julia

8 kommentarer:

  1. De nya apparaterna är verkligen snygga och jättebra att slippa dropp.
    Toppendag hade ni med god mat och trevlig utflykt.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni fick en bra och god dag igår, synd att du får så ont. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Ni hade verkligen ett bra firande igår Tur med att få det billigare priset på de två köksgrejerna och inte minst att färdtjänsten kom som den skulle.
    Soligt och fint här idag. Fortsatt fin kväll damerna två. / kramiz Gunilla .

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni hade en trevlig dag och är nöjda med apparaterna
    Kattfnattsrace är alltid kul :-)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera