Väderprognos för 5 dagar

söndag 19 oktober 2014

En söndags snabbis!

 

sunday_01

Maken har åkt, vilket betyder att vår vardag har redan börjat. Nåja, om veckan går lika fort som den förra blir det fredag fort nog.

Vi har provat att visa spelen på surfplattan för Amanda, men hon verkar inte vara speciellt intresserad av dem. Hon har ju aldrig fått leka med min leksak, så hon är lite avvaktande emot den.

Vi får se om hon vill en annan dag, men det lär inte bli nån vana ändå. Mjausungen var dyr, (kostade nästan 4.000:- för den tar sim kort med 4G och inte fungerar bara med WiFi som de billigaste gör), den är definitivt ingen kattleksak.

Jag har fått iordning på min Kindle läsare i den nya mobilen också. Har laddat ner ett par böcker, ur mitt digra bibliotek på Amazon.com, för att se om den är lika läsvänlig som de större skärmarna och det är den. Jag bestämmer själv bakgrundsfärg, ljusstyrka och textstorlek precis som på surfplattan och datorn. Toppen!

Nu gäller det bara att göra iordning ett minneskort med några av mina favoritljudböcker och se om även det fungerar, men det tar jag imorrn.

Jag roade mig med SvDs Quiz med högskoleprovets orddel tidigt i morse och lyckades att få alla rätt på provet! Jättekul!!! Det märks att jag både läser mycket och löser många korsord. Man får bättre ordförråd, det märks! Jag gillar sådana här utmaningar, jag har roat mig med många i det mest skiftande ämnen. Om till exempel bakning, om konstiga köksprylar och till och med verktyg med ganska bra resultat. En sysselsättning att få mina dagar att gå med, lite extra hjärngympa med andra ord!

Jag ger mig inte på dem om kändisar och dockhussåpor och sånt. Dessa ämnen kan jag ingenting om, jag är helt enkelt inte intresserad!

Vi önskar er en fortsatt skön söndag!

Söndag 05 /Julia

8 kommentarer:

  1. Amanda vill kanske prova en annan gång att leka med din leksak, hihi!
    Kanon att få igång allt på mobil och platta och läsplattan(orna).
    Matte har testat det med verktyg också och hon fick alla rätt där och även de andra har hon testat men det vet du ;-)
    Det är kul att göra såna test.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALLA apparater fungerar *skrattar*
      Det är kul att skicka olika roliga tester till varandra! De är oftast jättekul!

      Radera
  2. Bra när sakerna funkar som de ska! Visst är det kul att kunna saker och vara allmänbildad! Själva har vi ägnat oss åt det vi är bäst på, vila och gos! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var osäker på ett av orden, men gissade rätt.
      Så liiite tur hade jag ändå och det var jättekul att se att jag hade 20 rätt av de 20 frågorna!

      Radera
  3. Här får inte vi heller leka med mattes mjausing. Quiz är skojsigt, men matte är nog inte lika duktig. Men hon tycker quizkampen är skoj på mobilen fast hon muttrar över en del frågor *fnissjam*
    Spelar du det? Om du vill får du utmana matte och ge henne lite stryk, hon heter k.eva :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar quizen ur dagstidningarna. Jag har inte ens hört talas om quizkampen. jag ska undersöka den och testa om den verkar kul :)
      Vem vet, er matte får kanske en utmaning...

      Radera
  4. Min matte har e sån där billigare Wifi variant eftersom hon har så mycket surf på sin mobil som inte går åt annars och det gör det knappt nu heller :)
    Min matte brukar också roa sig med SvDs quiz ibland och hon brukar också få hyffsade poäng på allt utom kändisar och dockus såpor :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom quizen om kändisar och sånt ger jag min inte ens på! Ingen idé, jag kan ändå iget.

      Radera