Väderprognos för 5 dagar

måndag 20 oktober 2014

Måndag igen!

 

Gustavmåndag

Vi har en mulen måndag! Fast termometern visar 9,9 grader, men det blåser en del också. Verkar inte vara så mysigt ute precis.

Jag har spelat ett spel som heter Quizkampen med Alice söta matte, Eva (som berättade om spelet i sin kommentar igår), idag och hon vann. Jag hämtade appen i app. store och har S.Julia som alias om nån har spelet och vill spela med mig. Det var lite typ TP. Man får välja ett ur tre kategorier, varannan gång och svara på tre frågor i sex ronder. Den med flest rätt vinner så klart. Det var kul! Jag tror att spelet finns för både mjausung och ajfån.

Annars har jag fortsatt att titta efter julklappar till maken. Jag vet inte riktigt vad han vill ha, men nåt kul lär jag hitta till honom. Jag har gott om tid i alla fall!

Jag önskar mig en söt silverring med zirkoner att ha tillsammans vigselringen. Den såg jag hos Chanti.se, de har många prisvärda smycken att välja på. Jag sålde ju det mesta av mina ärvda gamla guldsmycken här om året, då vi behövde pengar till annat. Så jag har köpt några billiga smycken från dem tidigare och har varit nöjd med kvalitén på dem.

Jag ska fortsätta att kika runt, men tror att jag gör det enkelt för mig. Ber honom tala om vad han vill ha eller önskar sig.

Ha en fortsatt mysig måndag!

00026 /Julia

8 kommentarer:

  1. Även om det kanske inte blir lika spännande att få önska sig nått eller säga vad man vill ha så är det praktiskt för då blir det inget onödigt, förhoppningsvis, hihi!
    Fast har han många önskningar så vet han inte vilken som blir uppfylld ;-)

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har oftast inga önskningar alls tyvärr. Därför är det så svårt för mig att hitta på nåt bra!

      Radera
  2. Vi såg nog att du fick revanch över matte sen *fnissjam*
    Visst är det svårt med presenter ibland? Matte håller på att få gråa hår över vad hon skall ge sin bror som fyller 50 i slutet av månaden.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämna år är svåra... Prata ihop er i familjen, han kanske önskar sig nåt som de andra vet om ;-)

      Radera
  3. Här hade vi en blåsig och VÄLDIGT blöt måndag !
    Matte har inte laddat ner Quiz kampen på fånen sedan den craschade i Belgrad.
    Men jag ska jama till dig vad hon kallas för när hon har gjort det :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju höst, då måste man räkna med regn :(
      Jättekul att matte vill spela med mig :)!!!

      Radera
  4. Det där med presenter är inte alltid så lätt. Många gånger har man inte fantasi nog till att hitta på något bra. Du kommer säkert på någonting. ;-)

    SvaraRadera