Väderprognos för 5 dagar

tisdag 3 mars 2015

Trist tisdag!

 

tuesdaycat

Vädret piggar inte upp precis, grått och trist! Inte den minsta blåa glugg finns på himlen. Temperaturen har masat sig upp till +3,7 grader i alla fall och det regnar inte, alltid nåt att vara glad för.

Jag vet inte om ni minns, men jag beställde några smycken från “långbortistan” och var väldigt missnöjd med två av dem. Den ena var ett set med tre ringar (de var i fel storlek, alldeles för stora) 

Min andra Min första 181,-

och den andra var med en så kallad “mystisk topas” som borde ha glittrat i ett spektrum av olika färger (stenen var “död” bara nån tråkig, matt gröngrå färg inte alls så som den borde se ut. De vita zirkonerna är dock jättefina och av mycket hög kvalitét i alla fyra ringarna!). De var så fina och jag blev förälskad i dem så fort jag såg dem. Jag klagade genast och de lovade sända nåt som skulle göra att jag fick sända dem tillbaka kostnadsfritt för att byta dem.

Maken berättade igår kväll att de har skickat helt nya ringar kostnadsfritt! Jag hoppas att de tre är i rätt storlek och den andra med en “levande” topas. (Det ska bli jättekul att få lite nya smycken att byta med, jag har ju mycket få äkta smycken kvar!) Han lyfte upp dem till kameran, men sånt kan man inte se genom ett vanligt skype-samtal. Nåja, jag får tåla mig tills på fredag, då han har dem med sig! Han måste ta med sig alla papper, så jag kan se hur de hade tänkt att de ska få tillbaka de felaktiga. Jag har liksom ingen lust att betala för frakt och försäkring, men vill göra rätt för mig. Jag får väl skicka ett mail till dem om det inte finns anvisningar i pappren.

Förhoppningsvis kommer det fler paket med andra saker vi har beställt. Några av dem är skickade redan och några som inte är det. Vi lär väl se vad som hinner komma senast torsdag. På fredagarna kommer han direkt ifrån jobbet, så allt som kommer då måste vänta till fredagen därpå. Jag är ju inte hjälpt av brevlådan här heller. Den ligger alldeles för långt bort, så all min post går till “stan” om jag kan bestämma. Den tömmer maken på lördagarna.

Nu återgår jag till min bok och lite ljuv musik. Amanda ligger och sover idag i sin stora igloo under bordet. Den är liksom inte knölig av ett förråd av leksaker Blinkar !

Ha en trevlig tisdag! (Ännu en “kärlek vid första ögonkastet”! En söt baksida till min nya Mjausung Galaxy Note 3 för 19:-!!! Alla bilder är länkar till MiniInTheBox)

Kisse /Julia

10 kommentarer:

  1. Hej vännen! Här lyser solen från en klarblå himmel o det är jätteskönt ute O jag var ute en stund.
    Vad fin baksida till din mjausung :) den gillar jag jättemycket :) kramisar

    SvaraRadera
  2. Man blir så glad den här årstiden när solen är framme en stund. Man tror det är vår. Känns jättetrist när man tvingas inse att det visst är vinter fortfarande...

    SvaraRadera
  3. Så grått idag.. så bra att det kom nya ringar! Hoppas att de passar och att det går lätt att returnera de andra. Det är ju roligt att få paket! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för nog vill de ha tillbaka dem som jag har fått fel???

      Radera
  4. Vad trevligt att det kom ny ringar, hoppas att de noterat att det även var fel storlek på. Alltid lite klurigt att beställa på nätet för man kan aldrig vara helt säker, men nog är det ändå bra bekvämt att beställa från nätet. För det mesta är det ganska smidigt att även skicka tillbaka saker, så hoppas att det även gäller ringarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättesmidigt att kunna handla på nätet.
      Just denna affär och deras andra som heter LightInTheBox har så kallade blixtreor där dom säljer vissa varor jättebilligt under endast en timme. Bara för en liten stund sedan köpte jag ett par platta mockakängor med en kraftig gummisula till nästa vinter för bara 45:- (den kostade närmare 700:- egentligen) hos LightInTheBox.
      Det gäller att se upp, så man får gratis frakt, för de har inte alltid det. MiniInTheBox har däremot alltid gratis frakt :)

      Radera
  5. Hoppas du blir nöjd med ringarna den här gången! Jättesött mobilskal! Matte var tvungen att gå in och kika och hittade 5 mobilskal till sina 2 telefoner för bara 155:-, det var ju jättebilligt! Hon åkte dessutom iväg till ÖB och köpte kattsanden och kattmat på lunchen och sparade massor av pengar. Kattsanden skall vi få prova i helgen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har de massor med kuliga saker till det mesta jättebilligt. Man kan lätt göra av med pengar :)

      Radera