Väderprognos för 5 dagar

lördag 23 maj 2015

En ny dag!

Jag vaknade idag efter att ha sovit mer än på länge. Jag fick ca 7 timmars oavbruten sömn. Visserligen känner jag av gårdagen, men det gör jag alltid när jag gör nåt annat. Ni som har följt bloggen ett tag vet ju det redan.

Det känns rätt så bra efter gårdagens begravning. Eva gjorde akten till ett sorgligt men ändå ljust och fint minne! Tack Eva!

Nu gäller det att försöka hitta ett nytt liv utan mitt livs kärlek. Det måste gå på något sätt och med hjälp av mina änglar och min lilla (p)älskling, kommer jag att klara det. Jag har ju haft några ensamma helger redan, även om de är svårast. Vi levde upp båda två under våra helger tillsammans.

Visst har jag många "hinder" kvar att övervinna, men de verkar inte riktigt lika omöjliga som de gjorde i början. Jag både måste och ska klara det.

Amanda njuter av våren och tillbringar det mesta av dagen i rastgården. Öppnar jag ytterdörren är hon gärna på verandan också, men det är lite svalt ute ännu för att dörren ska kunna vara öppen en längre stund.
Snart så kommer sommaren! Då brukar det vara den dörren som är öppen från morgon till kväll när vädret tillåter.
Våra grannar knackade på nyss. De hade en söt vårbukett med sig. De är jättefina, jag tycker om tulpaner. Det är 4 gula och 3 lila med lite grönt till. Gulligt av dem.



Tydligen har de bilder jag skickade till styrelsen som tack för de vackra blommorna de skickade, skickats vidare till fler och det gör ju inget.

Lennart var omtyckt här i byn också. 
Det är inte många som vet om att bloggen finns. Märkligt nog är ni allt fler som läser den. Det känns bara roligt.
Det handlar ju inte om nåt speciellt egentligen bara om vårt, numera bara mitt och Amandas, i mångas ögon rätt så händelselösa liv. Trots det kan jag hitta många guldkanter i min tillvaro. Jag är nöjd med lite och har inget behov av flärd och uteliv.

Vårt väder idag är väl sådär. Det blåser rätt så mycket och solen leker kurragömma bland de många molnen. Det har till och med regnat en liten stund.

Vi önskar er alla en solig lördag!
 /Julia

13 kommentarer:

  1. Va'skönt att du kunde sova så länge i ett sträck!
    Underbart med omtänksamma grannar som tittade förbi.
    Här njuter också katterna av våren på den innätade altanen!
    Många hälsningar/Lena

    SvaraRadera
  2. Sömn kan göra mycket för att man ska må bättre och på nått tragiskt vis var gårdagen ett avslut och hur jobbigt det än är kan det kännas skönt att den jobbiga delen är över.
    Du har jobbat dig igenom så mycket denna korta tid och kanske börjar du se andra ändan av tunneln och det gör att du mår bättre och kan sova bättre, hoppas det i alla fall.
    Söta grannar som kommer med blommor, tulpaner är vackra.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Skönt att få sova så pass många timmars sammanhängande sömn. Vi har också haft både sol, moln och regn, men nu skiner solen så härligt igen. Fast dagen har flugit iväg känns det som, vi har inte hunnit göra något alls egentligen och det är redan dags för middag.
    Hoppas ni får en fin kväll och krama din söta pälskling :)

    SvaraRadera
  4. Till sist somnar man efter många sömnlösa nätter, om inte annat så av ren utmattning. Tror också att mycket av den spänning du känt senaste veckorna släppte lite igår. Amanda och ditt nätverk kommer hjälpa dig även framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog så efter gårdagens uppleverser. Jag har tur som har mina Änglar och Sötaste Fröken Amanda :)

      Radera
  5. Så skönt att du äntligen fick sova lite längre. Så bra att dagen igår blev som du önskade, hur tung den än var. Mys med Amanda nu, Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
  6. Vi tycker mycket om din blogg och läser den varje dag! Och vi kommer att vara med dig även i fortsättningen. Kram från oss, och många böner dagligen och stundligen.

    SvaraRadera
  7. What's up, all the time i used to check web site posts here early
    in the dawn, since i love to find out more and more.


    Take a look at my web site - how do i get a bigger dick - www.kickstarter.com -

    SvaraRadera