Väderprognos för 5 dagar

torsdag 25 juni 2015

En lat dag...



Igår hände nåt märkligt. Killen från Hemtjänsten ringde vid 2-tiden och sa att det inte fanns nån post, ville jag ha hjälp med annat? Det ville jag egentligen , men personkemin krockade dag 1 (dagen efter Lennarts död ) med denna kille så, jag sa nej tack.
Vid 3-tiden kom mina närmaste grannar med brev som fanns i min brevlåda. De kikade i min med då dom ändå kollade sin egen...

Jag kan ju inte bevisa att han inte har varit här över huvud taget, men nog verkar det märkligt att grannarna hittar brev som "inte finns" i min brevlåda knappt en timme senare. 

Nåja, jag måste ju prata med nån ansvarig på Hemtjänsten om annat så då tänker jag säga till hen, att denne X inte är välkommen hit mer. Visserligen har han aldrig varit direkt otrevlig, men hela hans kroppspråk säger hur illa han tycker om det han (inte) gör.

Tjejen som var här idag missade den 15 meter långa raden med brevlådor, så hon fick gå tillbaka och hämta det som fanns där i. Jag har fått skyddsfodralet till min nya 'Letto Frontlight.



Jag var lite besviken på den, men den fyller sin funktion, fast priset var löjligt högt på den! Så är det när man är ensam på marknaden... Den väger inte många gram och det är ju bra.

Här får ni en bild på dagens middag också. En liten ungspannkaka med bacon, det är ju torsdag ;-) till den tänker jag äta min egen rårörda drottningsylt!


Jag och Amanda önskar er en fortsatt trevlig torsdag!
 /Julia

10 kommentarer:

  1. Man kan ju inte älska alla men du gör klokt i att säga till på hemtjänsten när du känner att det inte alls känns bra för dig när han kommer till dig! Vilken gullig liten ugnspannkaka, säkert också god :-)!/Varma hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Märklig kille men det är bra att du säger ifrån när det inte funkar! Ibland är saker verkligen löjligt dyra men funkar de som de ska så får det väl gå. Önskar dig och Amanda en riktig goskväll.Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar inte vad som helst, jag betar dem för att de ska utföra sitt jobb!

      Radera
  3. Nu måste min matte få komma till tals.
    För en del år sen, rätt många kanske -88 så var jag vikarie på ett äldreboende och även inom delar av hemtjänsten och fick åka till en kvinna som enl alla andra var otrevlig och allmänt jobbig men jag gjorde mitt jobb och var trevlig mot henne för varför skulle jag inte vara det även om hon inte var det mot mig vilket hon var. Nästa gång hon skulle ha hjälp hade hon bett om att få dit mig och jag körde gladeligen dit.
    Nu är ju inte du otrevlig men det är ens jobb och då måste man vara trevlig och kunna "ta" de man hjälper oavsett personkemin men det är jättebra att du säger ifrån för känner DU att det inte funkar mellan er så ska du inte behöva ha hem den personen. Min åsikt i alla fall för så hade jag velat ha det.
    /Tina.

    Ditt lettofodral ser fint ut tycker vi och maten ser mumma ut ;-)

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste väl ändåfå bestämma vem jag vill släppa in i mitt hem! Jag tror att vi båda mår bäst av att vi slipper varandra i fortsättningen...

      Radera
    2. Det borde man verkligen få bestämma och hoppas verkligen att du slipper honom! Man ska bara få dit de personer det känns bra med.

      Kramar & Nospussar

      Radera
    3. Det gör jag säkert, annars får min präst hjälpa till ;-)

      Radera
  4. Otrevlig typ de där och helt rätt att du pratar med hemtj. Kan du inte få önska den där yngre tjejen? Jo ugnspannkaka är gott. Sist jag åt en bet jag av en bakre tand o det kostar
    Ha nu en trevlig fredag och mys med fina fröken
    / Gunilla.

    SvaraRadera