Väderprognos för 5 dagar

fredag 12 juni 2015

Trevligt besök!

Jag fick trevligt besök på eftermiddan av min präst Eva. Vi hade en mycket trevlig pratstund och dagen till ära bakade jag en liten sockerkaka åt oss.


Jag är jättenöjd med min lilla ugn. Den fungerar precis som jag hoppades på och en avlång form var lättare att handskas med än den runda jag använde sist. Jag har gjort flera saker i den redan. Ikväll får det bli ett par varma mackor bara. Enkelt och jättegott!

Hustomten L är här igen för att lägga gräsklippet i föreningens stora kompost, så nu är det jättefint, men han kommer tillbaka någon gång nästa vecka för att fin-klippa gräsmattan. Då blir den verkligen jättefin, precis som den ska igen.

Vi gör väl inte så många knop till idag. Jag ser verkligen fram emot min nya dator, som ska hämtas imorgon! Typiskt nog kom sms-et för sent för att Hemtjänsten skulle hinna med att hämta den redan idag, så jag får tåla mig. 

Ha en fortsatt trevlig fredag!
 /Julia

16 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt med fika och god sockerkaka!
    Bra att de hämtar datorn fast det är lördag så du slipper vänta hela helgen, man vill ju ha nya saker på en gång... :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. VAd roligt att ugnen motsvarar dina förväntningar. Och vad trevligt att få lite snyggt på tomten också.

    SvaraRadera
  3. Så trevligt besök! Härligt att ugnen fungerar som du vill också! Skönt att kunna tittat ut på gräsmattan också och se att den är fin! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Oj det där såg riktigt gottigt ut :D Härligt att ugnen fungerar så bra, både till större och mindre grejer. Skönt att få hem datorn imorgon också, det gick ju rätt fort ändå :D
    Nospussar

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild på sockerkakan, det är nästan så jag sträcker mig fram för att ta en tugga! Jag gillar mest rejält kaffebröd, utan en massa klet!
    Och så önskar dig all lycka med nya datorn, att det inte ska krångla för dig! Och eftersom jag kommer vara borta från it-världen ett tag, önskar jag dig också så sköna sommardagar som möjligt!

    SvaraRadera
  6. Du passar verkligen på att nyttja din ugn, kul att du är så nöjd med den.
    Sockerkaka gillar jag ibland men matte bakar så sällan, hihi!
    Trevligt besök lyser alltid upp ens dag.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag häpnar över hur länge jag klarade mig utan!!!
      Så NU får den jobba ;-)
      Idag blir det en liten ugnspannkaka, bacon och egen sylt till!

      Radera
  7. Kanon att ugnen fungerar bra och att din nya dator är klar för avhämtning :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det var en del trassel ändå, men mer om det vid ett annat tillfälle!

      Radera
  8. Den som väntar på något gott... :-)

    SvaraRadera