Väderprognos för 5 dagar

söndag 21 februari 2016

Jag gjorde det!


Äntligen är Amandas vattenfontän ren igen. Nöden är ju uppfinningarnas moder, själv är bästa dräng och så vidare men jag är rätt så klurig och fixade det själv. Visst tog det tid (1½ timme) och visst blev jag jättetrött, men jag är rätt så stolt över mig själv.

Jag trodde att jag kunde få hjälp i fredags, men S började med att hon var jättesen när hon kom med mina inköp (denna gång lästes det bara fel på en sak, trots mailad inköpslista med bilder...), så jag frågade inte ens. Nåja, nu är det gjort för några veckor i alla fall.

Jag behöver väl inte tala om att Sötaste Fröken började med att skvalpa runt i den med tassarna. Hon är ju en egensinnig dam och slickar helst tassen efter att hon har doppat den när hon ska dricka. För säkerhets skull doppar hom omväxlande höger och vänster tass, hon är härlig ;-)

Nu ska jag lägga mig på sängen och läsa efter dagens övningar.
Vännen Per kommer på tisdag och då får Amanda sin lucka till badrummet - lådan och jag kan äntligen stänga badrumsdörren igen. Sedan är det bara köket kvar... Jag vet lite hur jag vill ha det, men behöver kunnig hjälp för att veta om det är genomförbart.

Ha en fortsatt skön och solig söndag!


 /Julia

11 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat med vattenfontänen!
    Egenheter är bara kul och matte säger att vi, Amanda och jag nog har rätt många, hihi!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Envis och påhittig är en bra kombination men förstår att det tog på krafterna! Klart Amanda njöt av sin rentvättade fontän! Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt att du lyckades med fontänen själv :) man blir så nöjd då!
    Vem är denna S som inte kan läsa inköpslistor. De frustrerande när man inte får rätt saker. Har ju själv varit väldigt sjuk länge nu så de sambon som fått handla. Ibland blir det tokigt ;-)
    Gulligt att Amanda använder tassarna i fontänen <3

    Kram Heidi och nospussar från katterna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jobbigt när jag både sitter i rullstol och har en dåligt fungerande vänsterhand och arm...
      Amanda är bäst!!!

      Radera
  4. Verkligen bra jobbat att fixa fontänen helt själv :) Det hurrar vi för, både vi och Amanda som verkade bli mer än nöjd, hihi. Så sött att hon doppar tassarna :D
    Nospussar till er båda!

    SvaraRadera
  5. Skönt att luckan blir i ordning snart och du kan stänga dörren igen. Bra jobbat med fontänen och en glad Amanda förstår jag. Själv har jag torkat av kylen, nu känns toppen. Frysen kommer att frostas av o veckan sen blir det till att fylla den igen. Nu ska Madicken gå ut så jag kan se Spårlöst" Ha en fin kväll och en härlig måndag! Kramar, Gunilla.(

    SvaraRadera
  6. Med energi och vilja kommer man långt. Bra att du fixade fontänen så Amanda blir nöjd. Hälsa Per!

    SvaraRadera
  7. Bra att du är klurig så att Amanda fick en rengjord fontän :)
    Jag brukar också doppa tassen i fontänen när den är rengjord , matte påstår att det är lite onödigt att börja med att pälsa ner vattnet *fniss*

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera