Väderprognos för 5 dagar

lördag 23 juli 2016

Tiden rusar...


Är lite ur fokus just nu, precis som en busig Amanda. Jag hade precis klippt av de tvärgående plastbandet från paketet, när Sötaste Fröken kom på att det är buskul att leka med.


Den här bilden blev i alla fall inte suddig. Jag undrar hur många suddiga bilder vi har på våra pälsklingar. Hon hade jätterolig under en lång stund, innan jag fick fortsätta med att öppna paketet.
Den innehöll inredning till mina kökslådor, en sopkorg till insidan av skåpdörren under diskbänken och en billig termos. Nu behöver jag en vän med verktygslåda. fast jag måste köpa några saker till innan vännen kan komma, för det kommer att finnas fler saker att skruva...

Det är ju så att, om jag inte kan handla i de vanliga affärerna, får jag handla på nätet det jag behöver. Tur att jag hittar det mesta där, men jag har bokat in en ledsagning till onsdag i nästa vecka. Jag hoppas att min "favvotjej" blir min ledsagare. Vi ska nog till mitt vanliga köpcentrum, där det mesta finns. Jag har börjat på en ganska lång lista. För att hinna med så mycket som möjligt har jag en snitslad bana på affärerna. Jag bara måste in på vissa och det är alltid bra att ta den längst bort förs, Liksom att  ta maten sist.

Min favvis var här idag och plockade av en av mina tre krusbärsbuskar. Hon lovade att fortsätta med de andra imorrn!


Det ska bli krusbärssylt av årets skörd (förra årets åt grannarna, upp utan lov,  i mitt kaos). Jättegott till bland annat vällagrad ost. Jag trivs jättebra med mitt nya kök. Här kokar min jättesmarriga köttfärssås.



Den har puttrat i ett par timmar och är snart klar. Den blir ännu godare imorgon, när smakerna har gosat till sig. Fast jag ska ha lite till middag i alla fall. MUMS!
Jag har bakat några scones och en omgång fudge brownies till, men nu utan tryffel. Jag tar glass till den denna gången och grannen har fått halva kakan att ge till barnbarnen, som är på besök.

Ha en fortsatt solig och lat lördag!


 /Julia

11 kommentarer:

  1. Många många suddiga bilder säger matte men det bästa med det nu är att de kan raderas direkt, inte som förr när man framkallade oavsett.
    Vad är det för typiga grannar som äter upp dina krusbär utan att fråga om lov först, så gör man inte.
    Hoppas du får med din favorit på shoppingrundan, blir alltid roligare då.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har väl svårt att skilja på mitt och ditt... Jag skulle aldrig våga i alla fall!!!

      Radera
  2. Hoppas på en kul shoppingrunda med den bästa.jo det plastbandet är alltid roliga här också. Ktusbätssylt mums. Märks att du fått ett nytt fint trivsamt kök.
    Varmt idag men tvättat ändå. Fil, krämer är nog det bäst dessa härliga dagar. Inte att glömma sill. Dricka mycket!
    ka mycket. Må så gott Gunilla.

    SvaraRadera
  3. Såna där plastband är jamarskojsiga att leka med!
    Skönt att du får hjälp med krusbären i år, det är såååå gott jamar matte. Hon brukar göra kräm på dem om hon får tag i några. Gissar att grannen och barnbarnen blev glada över kakan! :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Roligt att du trivs så bra med ditt nya kök. Det blev ju jättefint!

    SvaraRadera
  5. hoppas du får den du vill ha och att ni hinner med allt som ska hinnas med. Bra med listor så inget i alla fall blir bortglömt. Kan du tänka att matten en gång blev så sugen på tacos och åkte för att handla ingredienserna och kom hem utan köttfärs... jo så går det utan listor, hihi.
    Nospussar

    SvaraRadera