Väderprognos för 5 dagar

torsdag 10 november 2016

Nyasnöbilder ☃


Det är kaos i hela Stockholm fortfarande. Snöröjningen lär dröja ett tag till innan de har tid för vår lilla förening. Jag tog några nya bilder.


Lite suddigt genom fönstret


Bakom datorn


från sovrumssidan


en bild till.


Och den sista med öppen ytterdörr. (Det finns spår efter djur i snön.) Snön når upp till trappan, så allt är i jämnhöjd. Det är ingen idé att ringa min Hustomte innan de har plogat bort det värsta.

Hemtjänsten uteblev igår och P från dem missförstod min uppgivenhet, han trodde att jag var oförstående över situationen. Jag får se om de har bättre lycka idag = hinner plogtraktorn hit innan de kommer på eftermiddan... Tur att allt annat fungerar!!!

Jag fick dock ett uppmuntrande mail sent igår eftermiddag. Denna vinter kommer dom att ploga även den mindre grusvägen som går genom området. Lilla vägen från brevlådorna, mellan husen, upp till pumphuset,där den korsas av den vanliga bilvägen mot parkeringen, som alltid plogats vid behov. Vi är allt fler som bor här permanent och det måste finnas alternativ om någon fastnar med bil/lastbil (det hände igår att en mindre lastbil fastnade i en liten backe på den oplogade bilvägen). Det blir jättebra, för då behöver inte min Hustomte skotta så mycket.

Ha en trevlig torsdag!


 /Julia

8 kommentarer:

  1. Det är vackert men ställer ju till en del! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Även om kaos uppstår så är det väldigt vackert med så mycket snö, vi är glada att vi endast behövde gå ut små rastrundor och inget annat.
    Hihi, underbara Amanda, så lång hon kan bli där hon ligger i elementbädden :D Vi skrattar än åt bilden :)
    Nospussar och kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vackert, men inte så kul för mig i rullstol!
      Ni blir precis så långa,som ni behöver. V änta bara tlls Lillebror blir mer "självgående" 😉

      Radera
  3. ville bara kolla hur du har det i snön. Verkar som läget är ok. Ha det gott och klappa lilla damen!

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket snö ni fått fast det har vi förstått när vi läst nyheter.
    Skönt att ni som bor där kommer att få plogat, gör allt lättare för alla.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  5. Usch, det ser hemskt ut, och säkert nästan ännu eländigare nu när det börjat töa. Här har det tyvärr mulnat på, så någon supermåne kommer inte synas. Men lyckligtvis ingen snö heller! Här är bara höst.

    SvaraRadera
  6. Så mycket snö ni har i Sthlm. här är det nästan barmark. känns som vår på¨ ngt sätt
    Ha en bra kommande helg

    Tasskram
    <3 <3

    SvaraRadera